Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Rick
Vandaag om 19:14:23
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 19:12:39
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Frits C
Vandaag om 19:11:06
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Jeroen Trainz
Vandaag om 19:02:07
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
  

Auteur Topic: Botsing VIRM met heftruck.  (gelezen 15792 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #45 Gepost op: 08 June 2008, 23:30:53 »
Wat een prima actie. Snelreming inzetten, alarmoproep en dan naar achteren rennen en nog snel 'n kind veilig stellen ! Knap.

Je reed baanvaksnelheid, 140 km/h. Welke snelheid is dat dan na die 50 meter snelremming - dus welke snelheid schat je bij de klap ?

Sander

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #46 Gepost op: 08 June 2008, 23:51:21 »
Zoiets hoor je wel vaker, dat een tegemoet komende trein er nog eens opknalt, omdat de eerst machinist gewond is en dus het andere spoor niet kan blokkeren.

@Sander, die klap komt nog best hard aan. Ik heb 6 jaar geleden met nieuwe Virm remproeven gedaan. Helaas weet ik de getallen niet meer uit het hoofd. Was het niet iets van 700m bij 160?
« Laatst bewerkt op: 08 June 2008, 23:54:28 door stig »
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roko72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #47 Gepost op: 09 June 2008, 00:00:10 »
op 50 meter ben ik gevlucht, de remming had ik al eerder ingezet, maar ik schat dat ik 'm toch met ongeveer 100 km geraakt heb.
maar dat is een schatting hoor, kan ook 80 zijn, maar zou ook 120 kunnen zijn.

@Stig:

daar zou je gelijk in kunnen hebben.
Virms kunnen heel hard remmen, en onder ideale omstandigheden staan ze binnen 5 á 600 meter stil.
Als ik kijk naar de afstand die wij nog afgelegt hebben, dan heb ik 'm fors geraakt.
Omdat ie ontspoorde, en die heftruck vast onder het draaistel zat, remt dat óók nog behoorlijk.

Als ik dat allemaal optel, weet ik zeker dat ik minstens nog 100 gereden heb!!

« Laatst bewerkt op: 09 June 2008, 00:03:22 door roko72 »

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #48 Gepost op: 09 June 2008, 00:14:06 »
Je hebt vast heel snel gereageerd. Maar toch, 50 meter afstand bij 100 km/u. Dan had je 1,8 seconde om weg te rennen - dat is niet veel. Laat het iets meer meters zijn geweest, dan nog heb je razend snel moeten reageren. Dan zie je in feite hoe hard 100 km/u wel niet gaat.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #49 Gepost op: 09 June 2008, 00:15:15 »
Hij had geen veiligheidsgordel om hè, die eerst af moet. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roko72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #50 Gepost op: 09 June 2008, 01:05:07 »
Je hebt vast heel snel gereageerd. Maar toch, 50 meter afstand bij 100 km/u. Dan had je 1,8 seconde om weg te rennen - dat is niet veel. Laat het iets meer meters zijn geweest, dan nog heb je razend snel moeten reageren. Dan zie je in feite hoe hard 100 km/u wel niet gaat.

 :-[ :-[ je hebt helemaal gelijk  :-[ :-[ :-[
het zal eerder 150 meter geweest zijn...........................50 meter is ongeveer de portaal afstand...............en het was verder dan dat.

excuse moi

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #51 Gepost op: 09 June 2008, 01:40:40 »
Je hoeft je echt niet te verontschuldigen hoor! Dit soort dingen is altijd lastig.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roko72

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #52 Gepost op: 09 June 2008, 15:51:24 »

Lvdwerf

  • Gast
Re: Botsing VIRM met heftruck.
« Reactie #53 Gepost op: 09 June 2008, 15:57:36 »
doet niet :( got error 28 from storage engine
jeej nu doet wel
« Laatst bewerkt op: 09 June 2008, 16:03:55 door Lennert v.d. Werf »

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)