Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door 741230
Vandaag om 18:07:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 18:04:26
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 17:59:39
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:32:00
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Mar-Cas
Vandaag om 17:24:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:41:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:31:31
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 16:30:24
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:57
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
Vandaag om 16:15:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:29:00
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 14:27:50
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Luc2000
Vandaag om 14:23:38
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 12:58:24
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door bellejt
Vandaag om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
Vandaag om 11:45:51
Roco 21026 werkt niet goed door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:43
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 11:37:53
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Jelmer
Vandaag om 11:23:07
In 6 uur van Parijs naar Madrid: EU zet in op netwerk van snelle treinen door MaraNCS
Vandaag om 10:48:06
Lodewickshaven door tothebeach
Vandaag om 10:13:47
Op Zuid (NL H0) door TonM
Vandaag om 09:38:15
ESU locprogrammer door ruudns
Vandaag om 09:34:50
  

Auteur Topic: digitaal en analoog tegelijk?  (gelezen 4891 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26906
    • Pagina van klaas
Re: digitaal en analoog tegelijk?
« Reactie #15 Gepost op: 05 June 2008, 19:01:40 »
Wim, bedankt. Daar zijn dus veel motortjes bij die ik op Permaloog heb getest.
Maar het zal dan alles te maken hebben met het verschil in spanning en frequentie. Toen ik de bovengenoemde rekensommen zat te maken had ik ook al het gevoel dat een ongeveer 10 keer zo grote warmteontwikkeling het verschil kan maken tussen nauwelijks merkbaar en fataal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1431
Re: digitaal en analoog tegelijk?
« Reactie #16 Gepost op: 30 June 2008, 12:49:56 »
In de tekening bij het bericht van Wim Ros op 4 juni worden 3 relais gebruikt. Als ik het goed heb, kan het ook met slechts 2 relais. Van het eerste relais worden twee contacten gebruikt om om te schakelen tussen gelijk- en wisselspanning. Een derde conract kan dan gebruikt worden om om te schakelen van buitenrail naar puntcontacten. Een vierde contact kan dan gebruikt worden om de buitenrail om te schakelen van een bezetmelder van het gelijkstroomtype naar een bezetmelder die de kortsluiting van de ene rail naar de andere rail signaleert. Het tweede relais is dan voor het omschakelen van analoog naar digitaal.
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.