Hi Sofie,Ik denk dat het dromen en sparen wordt...Hier - https://forum.beneluxspoor.net/index.php?board=118.0 - staan de verenigingen op beneluxsite.Welkom hier & succes.
Misschien kan je de titel van dit topic verduidelijken?Bv " gezocht: vereniging met baan naar Brits voorbeeld".Je weet dat Miniworld in Rotterdam zo'n baan bouwt?
herinneren aan de modelbaan die mijn stiefvader had/heeft. Met ververste interesse (voornamelijk in het technische aspect bezetmelding, seintjes etc) in de hobby ben ik eens op het internet gaan zoeken of ik ergens in de randstad een club kon vinden die iets aan Engelse modellering doet. Aangezien het zowel financieel gezien als qua ruimte niet bepaald makkelijk is om een eigen baan te beginnen, en dit eigenlijk ook niet mijn voorkeur heeft.Maar dit blijkt lastiger dan verwacht, ik kan mij haast niet anders voorstellen als dat een soortgelijke club wel moet bestaan, maar mogelijk geen website of andere online aanwezigheid heeft. Alvast bedankt!Sofie
De BMB (Britse Module Baan) hier is echt iets voor jou denk ik. Instappen kan al met 1 module en het is een leuke groep mensen.
Er is (binnen Beneluxspoor) toch een modulegroep die naar Brits voorbeeld bouwt?Ze zijn alleen niet specifiek in de Randstad gevestigd.
Hoi allen,Als korte introductie, een aantal jaar geleden (denk zo’n 8 jaar) heeft mijn nu ex-stiefvader mij geintroduceerd tot deze mooie hobby met zijn Marklin baan op zolder.Nu een aantal opleidingen verder kwam ik een filmpje op YouTube tegen van Bachmann die een nieuwe versie van de Britse rangeerloc de “Class 08” uit gaan brengen. En dit deed mij herinneren aan de modelbaan die mijn stiefvader had/heeft. Met ververste interesse (voornamelijk in het technische aspect bezetmelding, seintjes etc) in de hobby ben ik eens op het internet gaan zoeken of ik ergens in de randstad een club kon vinden die iets aan Engelse modellering doet. Aangezien het zowel financieel gezien als qua ruimte niet bepaald makkelijk is om een eigen baan te beginnen, en dit eigenlijk ook niet mijn voorkeur heeft.Maar dit blijkt lastiger dan verwacht, ik kan mij haast niet anders voorstellen als dat een soortgelijke club wel moet bestaan, maar mogelijk geen website of andere online aanwezigheid heeft. Mijn vraag is dus als volgt: Is iemand hier lid van, of heeft iemand hier kennis van één of meerdere clubs in de randstad die aan dit soort Engelse modellering doen?Of kan ik beter nog maar een paar jaartjes sparen en dromen in de hoop dat ik ooit wel de ruimte en financiele mogelijkheid heb zelf te starten?Alvast bedankt!Sofie
Sofie ik heb een module te koop waarmee je zo kan aansluiten bij de BMB, zie onderstaande link.https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=115639.0Deze kan je verder volledig inrichten naar eigen inzicht.
Ik kan je een kant en klare leveren. Bacon Hill.