Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Stefan88
Vandaag
om 20:06:48
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht
door
Prutsert
Vandaag
om 20:06:47
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken
door
Jasperkc
Vandaag
om 19:58:45
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 19:38:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
gdh
Vandaag
om 19:00:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
gdh
Vandaag
om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen.
door
Keska
Vandaag
om 18:49:58
Show je werkplek
door
Silvolde
Vandaag
om 18:33:37
Göhrener Viaduct
door
MaraNCS
Vandaag
om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
bellejt
Vandaag
om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken
door
Silvolde
Vandaag
om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
ES44C4
Vandaag
om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025
door
Arjan6511
Vandaag
om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC
door
Martijn193
Vandaag
om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel
door
henk
Vandaag
om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0
door
Pinkelpa
Vandaag
om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:52:42
Spoorhumor
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Biessendorf
Vandaag
om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0
door
Stefan88
Vandaag
om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Huup
Vandaag
om 10:04:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. (gelezen 3511 keer)
Blausee-Mitholz
Offline
Berichten: 1251
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #15 Gepost op:
29 July 2025, 16:51:59 »
Maar dan heb je ook wat
Mvg Johan
Gelogd
defender
Offline
Berichten: 1225
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #16 Gepost op:
29 July 2025, 19:05:57 »
Prachtige reis gemaakt! Leuk om ff mee te kijken/ genieten
Mvg Koen
Gelogd
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
AP3737
Offline
Berichten: 331
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #17 Gepost op:
29 July 2025, 20:09:19 »
Als er liefhebbers zijn van Zwitserse treinenfoto's, dan heb ik er ook wel een paar. We zijn net terug van een 15-daags Swiss Travel Pass rondreis, dus foto's te over. Hierbij een paar.
Groet, Aiko
Gelogd
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6508
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #18 Gepost op:
Vandaag
om 07:19:09 »
@AP3737,
Mooie foto’s. Weer andere treinen dan die wij tegenkwamen. Het viel me op dat in het gebied rond Interlaken voornamelijk met (vrij nieuwe) treinstellen werd gereden. En dat Stadler er goed verkocht heeft. Er waren wel wat (oudere) locs te zien, maar voornamelijk bij een loods op de stations.
Wij hebben klaarblijkelijk veel geluk gehad met het weer trouwens. Bij ons viel wel een drup, maar het buitje was snel weg en over het algemeen hadden we toch heel erg veel zon. Hoe anders is het de laatste dagen in de Alpen. Brrrr…
Gr, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
AP3737
Offline
Berichten: 331
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #19 Gepost op:
Vandaag
om 10:14:11 »
Beste Hans
We waren in Zwitserland vanaf eind juni, tot halverwege juli en hebben bijna alle dagen fantastisch weer gehad. Een avond was er een zware onweersbui in het Mattertal, waardoor er een aardverschuiving over de rails kwam en er een aantal dagen geen treinen reden tussen Täsch en St.Niklaus. Als gevolg daarvan moesten we in Täsch op de bus overstappen. Dat was perfect geregeld, er stonden wat hekken en personeel die aanwijzingen gaf. Binnen een paar minuten zat iedereen in één van de klaarstaande bussen. Bagage ging in een aanhangwagen achter de bus. Voorbeeldig.
Mijn vrouw kende de Zwitserse spoorwegen niet zo, maar kon niet geloven hoe schoon (nergens graffiti) en nieuw alles was (zo zag het er althans uit, ook al zijn we ook in oude rijtuigen waarbij de raampjes nog open konden gaan zitten).
Zwitserland is een perfect land voor treinen liefhebbers, alleen een beetje duur. Om de positieve sfeer niet te bederven, zal ik het maar even niet hebben over de heen en terugreis door Duitsland (alhoewel het personeel daar echt wel zijn / haar best doet om er nog wat van te maken).
Groet, Aiko
Gelogd
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6508
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #20 Gepost op:
Vandaag
om 10:37:35 »
@Aiko,
Zoals ik al zei: ‘t is wat het is, en kost wat het kost. Je stelt er je natuurlijk wel op in. De keuze om de Jungfraujoch op te gaan, werd echter spontaan door mijn vrouw genomen. Dat voelde als een groot cadeau. 😀
En inderdaad, Zwitserland is verbazingwekkend schoon. Geen prulletje of peuk te vinden, en nergens graffiti. Je vraagt je daar echt af, hoe ze dat voor elkaar krijgen. Zou het die vanzelfsprekende discipline zijn, die jullie ook ervaren hebben hoe praktisch ze het vervoersprobleem aanpakken na zo’n modderstroom?
Gr, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3975
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #21 Gepost op:
Vandaag
om 12:05:33 »
Ik zie he tzo weer voor mij ,de Zwitserse spoorwereld.
Zowel met gezelschap (OAD) maar ook individueel(Treinreiswinkel 20jr geleden)
Ook wij zijn op de Jungfrau geweest ,mijn vrouw werd half ziek ,ik had nergens last van de hoogte. De plaatjes op de top bij het observatorium herken ik meteen, Toen we boven aankwamen stond er een trein klaar om te vertrekken met allemaal zieke Japanse toeristen ,dat was duidelijk waardoor .
Omdat ik in die tijd een schaal 1 baan had met FO en RhB wilde ik weten hoe de koppelingen zaten ,want dat zijn twee schroefkoppelingen , nou dat was duidelijk, er waren twee rangeerders.
Ik heb genoten van jullie plaatjes.
Treinen Duitsland:
We gingen naar het Zuiden van de Allgau met de DB,
Alles ging goed vanuit Utrecht ,helaas misten we de overstap in Ulm,want onze trein had plus 9 omdat hij te lang in Eslingen stil had gestaan aan een te kort perron...Dat kwam door een wisselstoring.
Zo heb ik wel meer voorbeelden van l**lige voorvallen waardoor er toch zo weer vertragingen ontstaan.Hier en daar hebben ze nog mechanische beveiliging met armseinen...
Groeten ,
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail met bovenleiding voor front en sluitsein.
Met kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Hans van de Burgt
Onshape Gebruikersgroep
Offline
Berichten: 6508
Re: Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
«
Reactie #22 Gepost op:
Vandaag
om 19:33:24 »
@Aiko,
Ik vroeg me af hoe Zwitserland zo schoon blijft overal. Mogelijk geeft dit YouTube filmpje antwoord:
https://youtu.be/eMNhRlTX5JY?si=8OHvhRqrLwccZIA4
Gr, Hans
Gelogd
-
https://spoormodelleren3d.nl/
-
https://britsemodulebaan.wordpress.com/
-
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=98641.0
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.