Als je ze bij Roco bestelt, let dan op dat je er twee bestelt, ze verkopen die dingen per stuk.
Waarom geen klokankermotor? ik zou daar juist wel voor kiezen.
Ik heb een aantal knetter oude Roco locomotieven waarvan vaak het motortje niet lekker meer loopt of behoorlijk herrie maakt. Ik probeer deze “onderhoudsvrije motortjes” dan toch met pijn en moeite open te maken , vervolgens te reinigen en op de juiste wijze te smeren maar vaak levert dit niet zoveel vooruitgang op.
Open maken? Waarom? leg het motortje met twee draadjes er aan gesoldeerd in een bad wasbenzine. Laat het motortje draaien middels een 9V batterij. Nee, wasbenzine geeft geen kortsluiting. Na een paar seconden zie je de benzine vuil worden. Daarna draait het ding weer als een zonnetje. Mijns inziens wordt er te snel naar klokankermotoren gegrepen. Echte veelrangeerders hebben er vast baat bij, de meesten onder ons kunnen met de originele motoren prima uit de voeten. Ook digitaal. Wielen, stroomafnemers en rails schoon houden levert meer rijplezier op dan een klokanker. Motoren maken herrie? Nee hoor. Loopwerk maakt herrie. Wielen rollen over de rails maakt herrie. Daar hoor je de motoren niet boven uit. Albert (nu ben ik vast weer een zure zeurpiet..... )