Voor mevrouw Lems is het NSM gewoon het zoveelste museum. Ze heeft niets met treinen, anders dan dat je ermee kunt reizen, zo blijkt uit dit artikel. De voorzitter van de Raad van Bestuur lijkt ook niet zoveel met treinen te hebben, ook al werkt hij zes jaar voor NS. Lijkt me zo op het oog een ongelukkige combinatie voor de collectie...
Ze komen van museumorganisaties. Nee, dat kan je niet hebben natuurlijk. Ik lees hier vooral allerlei verdachtmakingen zonder onderbouwing wat die mensen nu eigenlijk verkeerd zouden doen.
Nog even verder gezocht naar de achtergronden van het MT van het NSM. Behalve het Hoofd Collecties zit het hele managementteam er pas 1-2 jaar! Allemaal aangesteld door mevrouw Lems en niemand met affiniteit met spoorwegen. Eentje komt van de Bataviawerf, eentje van Museum Muiderslot etc. Wat ook opvalt is dat geen van allen lang op dezelfde plaats blijft zitten. De lange periode die ik heb gevonden is 5 jaar. Dat belooft weinig goeds (ook al geldt in managementkringen dat regelmatig wisselen van baan een pré is ben ik één van die mensen die vindt dat je dan juist de affiniteit met de organisatie mist). Ik word daar hoogst verdrietig van eigenlijk...