Gekke gedachte, maar zou de plan W niet in opzending mee zijn genomen? Wat ik begrijp werd de E RD pas in NL (Hengelo dacht ik) toegevoegd.
Waar zijn die huiskatten als je ze nodig hebt ?
Wat is precies "een reguliere buurlandtrein" in jouw beleving? Daarvan heb ik vanaf 1976 (einde Plan D) geen samenstellingen. Buurlandtreinen tot dan toe reden met NS Plan D of DB Silberlinge, dat heb ik goeddeels in kaart.
Gezien de samenstelling denk ik aan de Harz, maar ik twijfel vanwege het licht, het is al augustus 1976.
BDm+Bm+Bm+Am+Bm, waarbij het bagagedeel richting NL stond, volgorde omgekeerd vanaf medio 1981.
Harz Expres uit Bad Harzburg en Berlijn zou kunnen, maar kan dat ook met de stand van de zon? Doorkomsttijd is ca. 19.45 uur.
In 1976 was er nog geen zomertijd en ging eind augustus de zon om plm 19:30u onder.Dan was het om 19:45 als behoorlijk schemerig en mss al (bijna) donker, in oost Nederland nog iets eerder dan in het westen.
In reaktie #10 heb ik geschreven dat de H.E om 20 uur bij Amf was en de Noordzee E. in de middag, Volgens mij was het tijdstip van de foto tussen 11 en 1 uur in de middag. Vandaar.Peter
Krachtig argument tegen Harz natuurlijk. Toch geef ik nog niet helemaal op. Kan iemand het laatst zichtbare rijtuig identificeren? Zou dat een DR-rijtuig kunnen zijn?
...de archieven raadplegen.