Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:21:10
Modeltreinenbeurzen
door
Karben
Vandaag
om 12:21:09
PB Models, ICR-rijtuigen
door
saskia
Vandaag
om 12:16:52
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 12:14:57
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:51:42
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:50:36
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
Vandaag
om 11:41:34
Märklin 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:31:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Harryku
Vandaag
om 11:28:39
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 11:26:34
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Jelmer
Vandaag
om 11:14:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 11:02:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's!
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:52:06
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Bertje B
Vandaag
om 10:50:39
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:26:39
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 10:26:09
Schroefkoppeling voor H0.
door
MOVisser
Vandaag
om 09:46:14
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
Montanbahn
Vandaag
om 09:12:20
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Martijn193
Vandaag
om 08:46:32
Roco NS plan V
door
Benelux795
Vandaag
om 08:42:28
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90
door
Benelux795
Vandaag
om 08:40:08
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Benelux795
Vandaag
om 08:34:22
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 08:12:00
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 05:28:37
Kalkwagens van NS
door
MOVisser
Vandaag
om 00:10:33
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 00:00:52
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2
door
Huup
19 October 2025, 21:35:47
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor
|
Zermitz
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Zermitz (gelezen 7427 keer)
maartenvdb
Offline
Berichten: 463
Re: Zermitz
«
Reactie #30 Gepost op:
02 June 2025, 18:10:00 »
Tussen wat andere bezigheden door (die te maken hebben met 6 planken) maar weer eens uitgevonden hoe je in Scarm een 1:1 afdruk kunt maken. En na wat nergens op lijkende probeersels is het toch weer gelukt.
En dat is maar goed ook, want daaruit kwam weer een (ernstige
) beginnersfout tevoorschijn.
Je kunt wel mooi ontwerpen maken, maar als je perrons met een bepaalde breedte ervoor zorgen, dat de treinen er niet meer langs kunnen, dan zul je toch wat extra ruimte moeten scheppen in het ontwerp. Of de perrons smaller maken, maar dat was uitgesloten.
Zo dadelijk wat plaatjes.
Gelogd
maartenvdb
Offline
Berichten: 463
Re: Zermitz
«
Reactie #31 Gepost op:
02 June 2025, 19:27:05 »
Zo, eerst maar eens even de wisselstraten aan de linker kant. Met alvast de wissels neergelegd, dan geeft dat een betere indruk hoe het gaat worden dan alleen zwarte lijntjes.
Van de draaischijf is te zien, dat die te groot is, maar dat wisten we al. Een aantal losse delen van de opstaande kanten, al dan niet met rail voor de toegang, kan weggelaten worden en zo nodig ook afgezaagd worden.
Speciale aandacht alvast voor de Baeseler wissel rechts boven. Die heb ik blijkbaar al een keer onderhanden genomen om daar een halve Baeseler van te maken. Uit het eerder getoonde sporenplan is ook te herleiden, waarom dat zo is. En is bovendien weer eens wat anders, daar hou ik wel van.
Hier is de rechterkant van het station te zien met de perrons. Aan het einde, dus helemaal bovenaan, is ook te zien, dat ik toch gekozen heb voor volledige dubbele verbindingen tussen de 2 sporen. Dat geeft voor beide sporen de mogelijkheid tot omlopen van een locomotief. Of dat ook werkelijk gaat gebeuren ? Geen idee wat straks de routine wordt, maar leuk is het wel. En later, indien toch gewenst, wel héél moeilijk in te bouwen. Dus dan toch maar meteen doen.
En dan de misrekening van de afstand tussen de sporen, waar er een perron tussen ligt. Ik had in het ontwerp de rail te dicht bij elkaar gelegd, waar ik met de zichtbare proef achter kwam. Dus meer ruimte gemaakt, wat gelukkig ook kon. Overigens, de perrons zijn Auhagen perrons van 6 cm. breed.
Wat je ook ziet is het gebruik van de Tillig railbedding. Daar ga ik het hele station mee uitvoeren, vind ik wel zo makkelijk. En het hoeft er voor mij niet gelikt perfect uit te zien, want dan komt er nooit iets van terecht (bij mij
).
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor
|
Zermitz