Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
RetroJack
Vandaag
om 20:22:29
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 19:58:23
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
San-Markos
Vandaag
om 19:53:00
booster vraag
door
AP3737
Vandaag
om 19:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:27:36
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
Vandaag
om 19:23:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:21:30
Da's Daz 2
door
defender
Vandaag
om 19:14:12
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
defender
Vandaag
om 19:08:33
Molenbaan (werktitel)
door
defender
Vandaag
om 19:03:45
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
defender
Vandaag
om 18:57:18
BR-18.6 Schaal-0.
door
Sven
Vandaag
om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
wob
Vandaag
om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
tijgernootje
Vandaag
om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Huup
Vandaag
om 17:29:32
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 17:12:01
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D
door
gtw6016
Vandaag
om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:30:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:23:24
Rijnstraat
door
Huup
Vandaag
om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:10:51
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
Ronald69
Vandaag
om 15:07:50
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:47:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor
|
Zermitz
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Zermitz (gelezen 6659 keer)
maartenvdb
Offline
Berichten: 431
Re: Zermitz
«
Reactie #30 Gepost op:
02 June 2025, 18:10:00 »
Tussen wat andere bezigheden door (die te maken hebben met 6 planken) maar weer eens uitgevonden hoe je in Scarm een 1:1 afdruk kunt maken. En na wat nergens op lijkende probeersels is het toch weer gelukt.
En dat is maar goed ook, want daaruit kwam weer een (ernstige
) beginnersfout tevoorschijn.
Je kunt wel mooi ontwerpen maken, maar als je perrons met een bepaalde breedte ervoor zorgen, dat de treinen er niet meer langs kunnen, dan zul je toch wat extra ruimte moeten scheppen in het ontwerp. Of de perrons smaller maken, maar dat was uitgesloten.
Zo dadelijk wat plaatjes.
Gelogd
maartenvdb
Offline
Berichten: 431
Re: Zermitz
«
Reactie #31 Gepost op:
02 June 2025, 19:27:05 »
Zo, eerst maar eens even de wisselstraten aan de linker kant. Met alvast de wissels neergelegd, dan geeft dat een betere indruk hoe het gaat worden dan alleen zwarte lijntjes.
Van de draaischijf is te zien, dat die te groot is, maar dat wisten we al. Een aantal losse delen van de opstaande kanten, al dan niet met rail voor de toegang, kan weggelaten worden en zo nodig ook afgezaagd worden.
Speciale aandacht alvast voor de Baeseler wissel rechts boven. Die heb ik blijkbaar al een keer onderhanden genomen om daar een halve Baeseler van te maken. Uit het eerder getoonde sporenplan is ook te herleiden, waarom dat zo is. En is bovendien weer eens wat anders, daar hou ik wel van.
Hier is de rechterkant van het station te zien met de perrons. Aan het einde, dus helemaal bovenaan, is ook te zien, dat ik toch gekozen heb voor volledige dubbele verbindingen tussen de 2 sporen. Dat geeft voor beide sporen de mogelijkheid tot omlopen van een locomotief. Of dat ook werkelijk gaat gebeuren ? Geen idee wat straks de routine wordt, maar leuk is het wel. En later, indien toch gewenst, wel héél moeilijk in te bouwen. Dus dan toch maar meteen doen.
En dan de misrekening van de afstand tussen de sporen, waar er een perron tussen ligt. Ik had in het ontwerp de rail te dicht bij elkaar gelegd, waar ik met de zichtbare proef achter kwam. Dus meer ruimte gemaakt, wat gelukkig ook kon. Overigens, de perrons zijn Auhagen perrons van 6 cm. breed.
Wat je ook ziet is het gebruik van de Tillig railbedding. Daar ga ik het hele station mee uitvoeren, vind ik wel zo makkelijk. En het hoeft er voor mij niet gelikt perfect uit te zien, want dan komt er nooit iets van terecht (bij mij
).
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
RhB / FO / MGB, Zwitsers smalspoor
|
Zermitz