Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof  (gelezen 15296 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Gepost op: 28 mei 2008, 20:30:11 »
Zo tijd om eens iets op dit forum te knallen zonder treintjes. Ik heb eindelijk een goed plan voor een bus diorama want zonder bus geen trein( met de stakingen is dat goed merkbaar ;D.)

Ik ga een diorama bouwen van een busstation met 3 sporen waar 2 a 3 12m bussen kunnen staan. Verder komt er een stationsgebouw van het aangrenzende treinstation. Voor de sporen van dat treinstation is geen plaats maar dat was ook de bedoeling.

Naast een busstation komt er een keerlus voor auto's en taxi's zodat ook die bij het station kunnen komen.

Op het station beginnen/eindiggen 7 buslijnen die eens per 2uur tot 2x per uur rijden. M'n Lipperland Nahverkehr voerd de busdiensten uit. De treindienst van/naar Delbrück word door m'n NDS verzorgt.

Het diorama word 24,5x 55,5cm groot en ik ben al een beetje met de bouw begonnen:


Als stations gebouw heb ik Eichenried van Vollmer, nr7515 besteld, deze zou in een 4 a 5 weken binnen moeten zijn. Het station zal dan zonder aanbouw en volledig herschilderd en verouderd geplaatst worden.

Of er verder iets aan gebouwen op het diorama komt weet ik nog niet dat hangt af van hoe groot het stationsgebouw uitkomt en wat ik dus aan ruimte over hou.

Dit is het sporenplan waar ook station Delbrück op staat, het mag duidelijk zijn dat dit een sporenplan van sporenplan.nl is dat ik uitgebreid bewerkt heb. Het stationsgebouw staat dwars op de sporen, als het mee zit kan ik het begin van de verhoogde losweg weer geven met een klein stukje van de goederenloods. Daarvoor kan ik mooi de aanbouw van station Eichenried gebruiken.

Word vervolgd, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2905
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #1 Gepost op: 28 mei 2008, 22:29:24 »
Voor rijdende bussen (in tegenstelling tot de 1:1 bussen op dit moment ;D)
zou je kunnen kiezen voor faller car system met een stopsectie op het
busstation, en een keerlus buiten beeld.

Ziet er leuk uit, idd nu iets anders dan treinen.

Ik ben benieuwd.

mvg,

Tis
********

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2008, 23:57:44 »
De bussen gaan net als mijn treinen niet rijden, alle bussen die je op dit diorama gaat zien zijn geheel zelfbouw, want er is nauwelijks wat te koop.

De bussen die je op het diorama gaat zien zijn:

Één Den Oudsten/Mercedes B7000:


1 Mercedes O405 12m bussen:


3 Den Oudsten B89/Volvo B10M-55:


En 2 MAN NF363 12m:


Groetjes Michiel
« Laatst bewerkt op: 29 mei 2008, 00:13:44 door neudalhausenstadbahn. Reden: aantallen van de div. bussen aangepast »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2905
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2008, 15:16:13 »
OK, succes met busbouwen,

Grtz,

Tis
********

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #4 Gepost op: 01 juli 2008, 17:04:02 »
Tja het is even geleden, vorige week ben ik eindelijk weer eens wat aan het diorama gaan doen tussen het drukke materieel bouwen door. Ik heb 2 steenplaatjes gekocht voor de bestrating van het stationsplein. Het ziet er nog niet echt uit, maarja het is dan ook nog niet verouderd en er moet gewoon nog veel gebeuren voor het iets word:




M'n stationsgebouw is nog niet binnen, ik hoop dat dat binnen een week komt. Zo niet ja dan moest ik maar eens informeren waar het blijft.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Xander

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2008, 17:10:58 »
Michiel,

Leuk idee! zo'n busstation. Misschien heb ik nog een kleine tip voor je, je zou als ondergrond voor je wegen ook een dun laagje foamplaat (zonder papier) aan kunnen brengen. Hiermee heb je meteen een goede structuur.
Je zou ook kunnen overwegen de asfaltwegen wat lichter te maken, in het echt zijn ze na een aantal jaren ook niet zo donker meer.


Ik hoop dat je deze sugesties waardeert, ze zijn positief bedoelt. Wat ik eerder van je gezien heb vond ik nl. mooi en creatief

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #6 Gepost op: 01 juli 2008, 17:18:55 »
Xander bedankt, ga je tips zeker in gedachte houden, waar haal ik dat foamplaat ook alweer vandaan?

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Xander

  • Offline Offline
  • Berichten: 194
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #7 Gepost op: 01 juli 2008, 17:27:26 »
Het wordt gebruikt als verpakkingsmateriaal voor foamboard met papieren omhulsel. Bij de hobbywinkel in mijn buurt krijg ik t altijd gratis mee. (gewoon bij een hobby, teken, schilderwinkel dus)


groeten, Xander

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #8 Gepost op: 23 juli 2008, 00:36:49 »
Het station Eichenried wat ik besteld bleek door wentink na 8 weken nog steeds niet besteld te zijn, toen heb ik maar wat anders gekocht.

Ik heb nu station Rauenstein gekocht. Eerst had ik deze geheel willen verbouwen maar de gebouwen blijken bijna zonder lijm in elkaar te zetten te zijn. Je hebt per gebouw meteen een karkas van 4 wanden, dus daar ga ik niet in snijden.

Dan maar het gebouw huisstijlen, het word licht roze met licht groen met NDS groene raamkozijnen en deuren.

Voor op het voorplein een klein houten gebouwtje dat het loket van de LN word, deze moet iets van oranje of paars of oranje/paars worden.

Wat ik met de goederenloods en de perron delen doe moet ik nog even bekijken.

Er gaat dus weer wat gebeuren, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #9 Gepost op: 23 juli 2008, 15:23:29 »
Na het stukkie tekst van gister is het vandaag tijd voor het leuke werk, veel foto met begeleidende tekst.

In het bouwpakket zit een stationsgebouw, een goederenloods en een houten kiosk achtig gebouwtje. Ik ben nu alleen met het stationsgebouw bezig. Als dat klaar is ga ik pas kijken waar de rest precies komt te staan.

Ik ben begonnen met de div. onderdelen die ik nodig had te schilderen.




Daarna kon ik het spul in elkaar gaan zetten.




Ik ga er ook grotendeels een interrieur in bouwen zodat er niet veel gordijnen in hoeven en je ook niet tegen een leeg gat aan zit te kijken.


Ik heb een stuk papier geschilderd wat als gordijnen gaat dienen omdat de erbij geleverde gordijnen er niet uit zien.


Ik ben nu met het dak bezig en met vloeren voor in het gebouw foto's daarvan volgen later wel.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2008, 13:42:51 »
Het stationsgebouw is nu bijna klaar op wat borden na, alles is verouderd aan de buiten kant. Er zitten regenpijpen van ijzerdraad op, er zit boven en onder een beperkt interrieur in. Op de boven verdieping ben ik vergeten foto's te maken en dat kan nu niet meer. Maargoed ik heb daar alleen de tussen wanden van de kamer geplaatst. Op de onder verdieping heb ik ook iets staan wat de indruk moet wekken dat het een trap is naar de boven verdieping. Verder 2 tussen wanden en wat bankjes.
foto:





De kiosk is ook klaar op misschien een enkel bordje na:



De goederenloods begint ook al wat te worden, daar heb ik een extra vloer ingelijmd want die zat er niet in:




Het dak heb ik inmiddels nog wat bijgeschilderd, de lichte vegen op de bovenkant zijn weg en de onder kant is iets bruiner geworden.

En dan nog een kale foto waarop wel is te zien waar en hoe het stationsgebouw komt te staan. De weg in de keerlus voor auto's vind ik er nog niet mooi uitzien, ik denk dat ik daar mee het zelfde ga doen al met het bus gedeelte, dus lekker met zand, verf en houtlijm aan de gang en dan word het van zelf wel wat.


Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2008, 21:57:25 »
Ik heb met de tekeningen van bushalte borden die ik gemaakt heb en die bij de downloads te zijn nu bushaltepalen met borden gemaakt en deze op het diorama gelijmd:




Ik heb ze in een worddoc. gezet en verkleind tot de maat die ik hebben wou. Toen heb ik ze op een etiketvel uitgeprint, uitgeknipt en op een staafje ijzerdraad gelijmd. Naast het ijzerdraad het ik stukjes karton zitten die zorgen dat het één vlak vormd met het staafje zodat de borden netjes vlak blijven. Dit had ik bij de eerste niet gedaan en die ziet er dus iets minder geweldig uit.

Ik ben nu met een personeel gebouw van het Lipperland Nahverkehr bezig, deze komt in de keerlus te staan. het idee hiervoor ontstond toen het branden van een CDrom bij een vriend van mij mislukte. In plaats van dat ding weg te gooien word het de basis voor het dak.

Nu maar eens gaan werken aan wat abri's alleen zijn die er in zoveel soorten, maten en materialen dat het lastig kiezen is.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2008, 22:10:29 »
Hmmm dan nog maar een post, ik dacht dat ik al foto's geplaatst had van het stationsgebouw en de goederen loods en wat andere dingen op het diorama, maar schijnbaar dus niet.

Het stationsgebouw en de goederenloods staan al even definitief op hun plek.


De goederenloods heeft ook z'n losperrons al in ruwbouw. dit moet nog uitgebreid verder afgewerkt worden.



Vreemd het lijkt wel of er een post verdwenen is want ik had ook wat geschreven over het wegdek waar ik vorige week nogmaal mee bezig ben geweest maar wat ik hier niet meer terug zie.

Ik heb bij die asvalt verf van mij een lading meel er doorheen gemengt. De verf dekt daardoor beter en de structuur is mooier. Er ontstaat in die verf wel een chemische reactie waardoor er gas vrij komt wat erg stinkt en niet best is voor je luchtwegen. Dus toen ben ik maar buiten aan het schilderen geweest, was binnen niet uit te houden. Ik heb toen een uur later ofzo de belijning op het busstation geschilderd.



Groetjes Michiel

Edit: Oohja nog even vergeten, hieronder de perron indeling van het busstation;
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2008, 22:12:04 door neudalhausenstadbahn »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

br212

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2008, 23:40:22 »
Het station is wel erg mooi vervuild. Leuk gedaan!
Mvg,
Frans

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: Diorama Delbrück Bf. busbahnhof
« Reactie #14 Gepost op: 13 augustus 2008, 10:11:55 »
Hey Michiel, ziet er weer gaaf uit!
Heb je mooi vervuild inderdaad!

(Gelukkig toch nog spoor  ;D)

Groeten, Tjeerd
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.