Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 14:20:18
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 13:48:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 13:45:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door sncf231e
Vandaag om 12:55:31
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
  

Auteur Topic: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen  (gelezen 18484 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10767
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #120 Gepost op: 04 March 2025, 22:11:23 »
Vraag die dan bij mij op komt is hoe dat met die NZH 319/320, het RTM Backertje en de rijtuigen voor Bello wordt geregeld?
No dress rehearsel, this is our life.

Tjalling

  • Online Online
  • Berichten: 3481
    • modulebaan.nl
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #121 Gepost op: 04 March 2025, 22:21:19 »
Zoals Paul zegt:
Laten nabouwen in China, in een veld laten staan, en na een jaar of 3 "ontdekken"  ;D ;D

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #122 Gepost op: 04 March 2025, 22:44:17 »
Vraag die dan bij mij op komt is hoe dat met die NZH 319/320, het RTM Backertje en de rijtuigen voor Bello wordt geregeld?
NZH tweelingstel 619/620...
Vrindelijke groet.

R.

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #123 Gepost op: 05 March 2025, 00:50:20 »
Volgens mij gaan die geen van allen het hoofdspoor op.

Maar de plannen met de TEE waren ook totaal anders dan het origineel. Niemand zou ooit geloven dat je iets historisch aan het herbouwen bent.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10767
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #124 Gepost op: 05 March 2025, 07:28:56 »
NZH tweelingstel 619/620...
Ja, te Noordelijk om ècht verstand van te hebben.  ;D
(Mooi project overigens  (y))

Denk dat het probleem van die TEE is dat je er weinig mee kunt. Over het hoofdspoor rijden gaat te weinig betalende bezoekers opleveren om serieuze inkomsten te krijgen schat ik in. Op een museumlijn rijden mensen liever achter een Duitse stomert dan in dit apparaat. Iconische trein inderdaad maar vooral voor de liefhebber en fijnproever. Kortom, kopbak restaureren en bewaren, de rest omsmelten.
« Laatst bewerkt op: 05 March 2025, 11:38:17 door Marc tramt. Reden: Typo »
No dress rehearsel, this is our life.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7483
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #125 Gepost op: 05 March 2025, 08:11:58 »
Luxe nostalgische ritten naar de oorspronkelijke bestemming. Beetje als er ook 'Orient Express' treinen rijden. Geen flauw idee of dat een sluitende businesscase zou worden overigens.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 2683
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #126 Gepost op: 05 March 2025, 09:39:13 »
Vraag die dan bij mij op komt is hoe dat met die NZH 319/320, het RTM Backertje en de rijtuigen voor Bello wordt geregeld?

Die rijden inderdaad niet op Prorail sporen, dus daar gelden andere regels. Ik weet het niet precies, maar dacht dat de spoorwegwet onderscheid maakt naar soort gebruik. Voor hoofdspoor is de regelgeving anders dan voor Tram/lokaalspoor en voor smalspoor idem.

Groeten,
Rogier