Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Jelmer
Vandaag om 21:04:23
fotowedstrijd 2025 door Keska
Vandaag om 20:46:34
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door grossraumwagen
Vandaag om 20:46:25
De modeltreinen van Spoorijzer door Charles_
Vandaag om 20:45:50
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door JohnH0
Vandaag om 20:44:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:42:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:39:50
Arlbergbahn.. ? door Krazy Dre
Vandaag om 20:23:36
Beekdaelen in H0 door ruudns
Vandaag om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 20:05:22
Site Uhlenbrock door Peter J K
Vandaag om 19:01:43
Terschellinger Spoor door Ronald Halma
Vandaag om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 18:10:13
Au bord de la Cèze door Wim1969
Vandaag om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Hatsune Miku
Vandaag om 18:02:38
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 16:57:08
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 16:37:58
Piko blauwe 1000 door spoorzeven
Vandaag om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0) door cor_b
Vandaag om 16:09:07
Loksound5 decoder door 008200
Vandaag om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 15:21:11
W.V. Kalender 2026 door Jelmer
Vandaag om 15:14:45
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
  

Auteur Topic: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen  (gelezen 19876 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #120 Gepost op: 04 March 2025, 22:11:23 »
Vraag die dan bij mij op komt is hoe dat met die NZH 319/320, het RTM Backertje en de rijtuigen voor Bello wordt geregeld?
No dress rehearsel, this is our life.

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3498
    • modulebaan.nl
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #121 Gepost op: 04 March 2025, 22:21:19 »
Zoals Paul zegt:
Laten nabouwen in China, in een veld laten staan, en na een jaar of 3 "ontdekken"  ;D ;D

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 723
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #122 Gepost op: 04 March 2025, 22:44:17 »
Vraag die dan bij mij op komt is hoe dat met die NZH 319/320, het RTM Backertje en de rijtuigen voor Bello wordt geregeld?
NZH tweelingstel 619/620...
Vrindelijke groet.

R.

Jeroen Vreeken

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #123 Gepost op: 05 March 2025, 00:50:20 »
Volgens mij gaan die geen van allen het hoofdspoor op.

Maar de plannen met de TEE waren ook totaal anders dan het origineel. Niemand zou ooit geloven dat je iets historisch aan het herbouwen bent.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10774
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #124 Gepost op: 05 March 2025, 07:28:56 »
NZH tweelingstel 619/620...
Ja, te Noordelijk om ècht verstand van te hebben.  ;D
(Mooi project overigens  (y))

Denk dat het probleem van die TEE is dat je er weinig mee kunt. Over het hoofdspoor rijden gaat te weinig betalende bezoekers opleveren om serieuze inkomsten te krijgen schat ik in. Op een museumlijn rijden mensen liever achter een Duitse stomert dan in dit apparaat. Iconische trein inderdaad maar vooral voor de liefhebber en fijnproever. Kortom, kopbak restaureren en bewaren, de rest omsmelten.
« Laatst bewerkt op: 05 March 2025, 11:38:17 door Marc tramt. Reden: Typo »
No dress rehearsel, this is our life.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7738
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #125 Gepost op: 05 March 2025, 08:11:58 »
Luxe nostalgische ritten naar de oorspronkelijke bestemming. Beetje als er ook 'Orient Express' treinen rijden. Geen flauw idee of dat een sluitende businesscase zou worden overigens.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Ned.Transport Museum nog steeds in grote problemen
« Reactie #126 Gepost op: 05 March 2025, 09:39:13 »
Vraag die dan bij mij op komt is hoe dat met die NZH 319/320, het RTM Backertje en de rijtuigen voor Bello wordt geregeld?

Die rijden inderdaad niet op Prorail sporen, dus daar gelden andere regels. Ik weet het niet precies, maar dacht dat de spoorwegwet onderscheid maakt naar soort gebruik. Voor hoofdspoor is de regelgeving anders dan voor Tram/lokaalspoor en voor smalspoor idem.

Groeten,
Rogier