Men denkt na over het los uitbrengen van de koppeling.
Dat zie je mij niet zeggen.....
Ik heb inmiddels gevonden waar ik gelezen heb over de werkende modellen van Scharfenbergkoppelingen. Op Beneluxspoor (waar anders?) en wel in dit draadje. De producent heet Woytnik.
Bij woytnik wijst de voelhoorn onder aan de koppeling naar de verkeerde zijde, omdat deze Schaku's gebaseerd zijn op Berlijnse trams en dus eigenlijk niet geschikt voor Nederlands stroomlijnmaterieel.De Kato-koppelingen hebben stroomvoerende contacten naast de koppelingen en lijken dus meer op moderne koppelingen zoals op Koplopers, Wadlopers etc. toepasbaar.Nederlandse 'oude' Scharfenbergkoppelingen hebben de electrische contactdoos aan de bovenzijde van de koppeling (je weet wel, blauwe ondergrond met daarop een bliksemschicht en de tekst "Koppelen alleen uit losstand".Artitec maakt er wat leuks van, 't komt vast goed!Wim
Waar blijft het GROTE nieuws, Chris Of ging dat omtrent de koppelingen?