Ik ben op zoek naar een standaard female DC adapter plug om een standaard 12V adapter aan te sluiten. Zowel de "losse" connector als eentje die je in een paneel kunt bevestigen.
Ik heb al van een paar websites deze connectoren gekocht. Helaas is het solderen van de + aansluiting een heel klein stukje metaal en heel lastig te vertinnen. Mijn soldeerbout is maar 20W maar elke keer blijkt het toch te warm te zijn en is de connector niet meer bruikbaar ivm plastic wat intern ergens gesmolten is. :-|Weet iemand ergens goede connectoren te koop die wel tegen een beeetje verwarmen kunnen? Ik krijg blijkbaar elke keer van die rommel...
soldeerstation en goed dun soldeer gebruiken
Even ter verduidelijking.. ik heb deze connectoren
Menno wat betreft de punt van een soldeer bout ben je nu onzin aan het vertellen!
Je moet minimaal een 50w bout hebben om de bout stabiel te kunnen houden als je wat dikkere draden soldeert!De vorm van de stift/tip/punt die je aan de bout hebt zitten heeft vooral te maken met wat je wilt solderen.Zo gebruik je een bout net een dunne spitse stift/tip/punt voor kleine dingen bvb smd solderen.Wil je wat dikkere draden solderen gebruik je een stift/tip/punt met een afgeschuind einde of vlak einde.