We beginnen gewoon weer opnieuw Nee, een foto is GEEN bewijs Als de kleur van die Hk2 op dit bewijs is gebaseerd, dan snap ik hoe het zo gekomen is...
Niet echt mee eens, tuurlijk een foto is geen perfect bewijs. Maar dit zijn echt wel 2 tinten Groen, en het zou wel toevallig zijn dat het Grasgroen van NS op de kleurwaaier nagenoeg overeenkomt met dat van de 273 in 1983
Misschien heeft iemand nog een potje THS 09 voor je Paul. Die kleur is echt identiek aan de kleur die Lima op de grasgroene modellen smeerde.De THS-kleuren heb ik sowieso altijd overtuigend gevonden. En potjes van 30 jaar en langer geleden bevatten nog prima bruikbare verf.
En ja, het blijft moeilijk. Maar ik zag groene stellen behoorlijk vaak. En ze waren donker in mijn herinnering. Dat zegt natuurlijk ook niks.
Zelfs al 2 mensen onder exact dezelfde omstandigheden naar de zelfde kleur kijken, zullen zij die beiden waarschijnlijk toch net iets anders interpreteren.Kleur zou objectief moeten zijn, maar is ontzettend subjectief, door alle variabelen die bij de correcte weergave een rol spelen 🙂
Ik moet toegeven dat die 273 in 1983 verdacht veel weg heeft van wat er nu op de 386 zit. Dan is het alleen nog de vraag wanneer men dat lichtere groen is gaan gebruiken.