Misschien moeten we dit draadje inmiddels afsplitsen want het gaat niet meer over het oorspronkelijke topic:
IMGP6165a by Gerard van Vliet, on FlickrIMGP6171a by Gerard van Vliet, on FlickrRoco's eerste blokkendoos set (04190) uit de 80er jaren wat opgewerkt. Ondanks dat de motorwagen vol fouten zit dit verder zo gelaten wat indeling betreft, dit omdat ik deze set destijds als eerste trein van mijn vrouw voor mijn verjaardag heb gekregen. Wel het dak opgeknapt, de isolatoren verkleind, dakleidingen aangepast, nieuwe stroomafnemers geplaatst, goede frontverlichting en sluitverlichting gemaakt met diepliggende LED's en aan de binnenkant wit geschilderde koplampen zodat de lichtbron echt ver naar achter in de lamp ligt. Interieurverlichting met de leds naar het plafond gericht zodat via het wit geschilderde plafond een indirecte verlichting ontstaat. Digitaal gemaakt Met LoPi 5. Alles zo gemaakt dat de kap makkelijk afneembaar blijft en geen verlichting in aan de kap bevestigd is. Interieur aangepast en aangevuld en in de juiste kleuren geschilderd.Ook de aandrijving aangepast en de bekende veer tussen motor en worm vervangen door een cardankoppeling. Rijdt daardoor een stuk rustiger.
Gerard,heb je daar nog meer tips over?Zelf heb ik er ook zo 1, die zou oorspronkelijk gevoed via bovenleiding op m'n Marklin-baan gaan rijden. Heeft ie ook gedaan, geschakeld met diodes en een M* relais, destijds op de baan van m'n opa in mijn jonge jaren.Maar toen kwam de digitalisering en moest mijn baan ook verhuisd worden. Lang geen baan gehad (wel de ambitie) etc etc.... Nou ben ik zelf opa met meer tijd en ruimte thuis en mag dat treinstel z'n wieltjes weer eens laten rollen, maar dan moet er eerst wel wat aan gesleuteld worden.Vandaar mijn belangstelling.ik zag dat het onderwerp is afgesplitst, vandaar dat ik het hier heb weergegeven.