Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 17:51:39
Lasersnijder voor karton door Frits C
Vandaag om 17:41:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:07:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 17:00:30
Fotodijkje en fotodiorama door Wim Vink
Vandaag om 16:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:57:43
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 16:57:00
ACME 2024 met NS ICNG! door VAM65
Vandaag om 16:47:56
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door henk
Vandaag om 16:41:43
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
Vandaag om 16:37:31
De Projecten van RetroJack door 741230
Vandaag om 16:31:56
BR290 tandwielkast openen door Henk Veenstra
Vandaag om 16:13:22
Mijn minitrix 2051 hobbelt door Ronald69
Vandaag om 15:59:21
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 15:51:12
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 15:25:37
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:52:38
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:41:28
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door laurent
Vandaag om 14:33:40
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Huup
Vandaag om 14:23:16
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 14:14:31
Hulp gezocht omgeving Drachten door MOVisser
Vandaag om 14:06:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:55:56
mDDM, waarom 3 draaistellen? door V200-G2000
Vandaag om 12:45:07
PPM kranen van Strukton door odaoda
Vandaag om 12:42:45
Re: Bentheimer Eisenbahn vraagje door Eric B
Vandaag om 12:39:49
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Die Bahn
Vandaag om 12:06:35
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:33:19
Rangeren met een pec door Eric B
Vandaag om 10:04:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 08:35:38
Rondom Charlois door spoorijzer
Vandaag om 07:44:53
  

Auteur Topic: Signalering langs baan Duitsland III-IV  (gelezen 1143 keer)

Frank 123

  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
Signalering langs baan Duitsland III-IV
« Gepost op: 27 December 2024, 08:19:08 »
Voor mijn modulebaan in aanbouw ben ik nog op zoek naar de juiste signalering langs de baan op 2 specifieke punten:

A.aansluitspoor industrie.
Voor het uitrijden (rode pijl) ga ik in de buurt van het seinhuis een Wartezeichen (Ra 11a) plaatsen.
Moet er ook nog wat komen voor de treinen die die aansluitenspoor oprijden. Want aansluitspoor zelf is niet beveiligd.


B. Kopsporen naar segmentschijf.
De zijlijn stopt bij het perron. Bij elk spoor ga ik daarom aan het einde van het perron een H bord plaatsen. Locomotieven kunnen nog omlopen via de segmentschijf. Zou hier nog bebording moeten staan en zo ja welke.


Heb het boek Signale der deutschen Eisenbahnen al doorgespit maar kom er voor deze 2 locaties nog niet uit. Wie heeft tips?

Bahnstrecke 5867
Am Ende der Strecke
Den gamla sågverket (gepland)

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
    • flickr
Re: Signalering langs baan Duitsland III-IV
« Reactie #1 Gepost op: 27 December 2024, 13:08:32 »

saskia

  • Offline Offline
  • Berichten: 576
Re: Signalering langs baan Duitsland III-IV
« Reactie #2 Gepost op: 27 December 2024, 15:09:54 »
gewoon 2 spersignalen.


of



grtjs
Saskia


Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18290
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Signalering langs baan Duitsland III-IV
« Reactie #3 Gepost op: 27 December 2024, 16:19:50 »
Frank, als je een van de specials nodig hebt geef dan even een seintje. Heb ze digitaal hier.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

rhberk

  • Offline Offline
  • Berichten: 213
Re: Signalering langs baan Duitsland III-IV
« Reactie #4 Gepost op: 27 December 2024, 20:07:43 »
Bij de rode pijl moet idd een Wartesignal of een Sperrsignal opgesteld worden. Om het spoor op te mogen rijden kun je voor het wissel, dus achter de boom en niet bij de blauwe pijl ook een van beide signale opstellen. De Haltesignale aan het eind van het perron zijn voor een Duitse zijlijn eigenlijk wel voldoende.......