Je kunt ook volstaan met een van de twee, en dan de mapping aanpassen zodat de draad altijd functioneert ongeacht de rijrichting.
Dat zou moeten kunnen. Een andere optie is een CV-instelling die er voor zorgt dat de witte en de gele uitgang altijd actief zijn, ongeacht de rijrichting. Maar ik heb nog niet gevonden of dat mogelijk is.
Ik zou overigens bij voorkeur een passende weerstand kiezen voor het dimmen en niet de dimfunctie op de decoder. Laatstgenoemde laat de LED langzamer knipperen, wat zichtbaar wordt bij zwak licht, terwijl je met een weerstand dat niet hebt. Ik gebruik een weerstand van 50K voor een olielamp effect.
Daarvoor hoef je niet twee lichtkabels aan te sluiten! Gewoon alleen de witte (vooruit) aansluiten en dan CV 33 op waarde 3 zetten. Waarde 1 betekent: alleen aan bij het vooruit rijden. Waarde 2: alleen aan bij achteruit rijden. Waarde 3: aan bij voor- en achteruit.Dezelfde instellingen gelden voor de gele kabel via CV 34.
Ik zou normaal zeggen dat je dan een knippereffect zou kunnen toekennen aan de functie, maar dat ondersteunt de Lokommander 2 helaas niet. Is wel voorzien voor versie 3. Ik zeg het maar zodat je weet dat dit ook kan, mocht je ooit een decoder hebben die dit ondersteunt.
Sven, weet je misschien wanneer versie 3 uitkomt?