Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onshape gebruikersgroep door MOVisser
Vandaag om 13:23:37
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Probleem met inloggen door Gerrit H
Vandaag om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Pauldg
Vandaag om 11:48:59
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
  

Auteur Topic: Mat '64 weer in dienst?  (gelezen 3821 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Mat '64 weer in dienst?
« Gepost op: 14 December 2024, 19:37:55 »
Ik lees net dat Keolis waarschijnlijk de treinstellen op de Valleilijn wil inzetten. Weet iemand meer van dit voornemen?

Silvolde

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4862
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #1 Gepost op: 14 December 2024, 19:42:14 »
Bronvermelding misschien een goede, scheelt een heleboel speculaas...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6992

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #3 Gepost op: 14 December 2024, 19:51:58 »
Treinreiziger.nl

Keska

  • Offline Offline
  • Berichten: 471
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #4 Gepost op: 14 December 2024, 19:58:36 »
Zou dus gaan per 2026 om twee ritten per werkdag met treinstel 904. Vanwege renovatie vd zeven huidige treinen.

Plan V...
Ronald

Stootjuk

  • Offline Offline
  • Berichten: 190
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #5 Gepost op: 14 December 2024, 19:59:45 »
Wat ik heb begrepen is dat de Plan V 904 van 2454 CREW enige tijd verhuurd wordt aan Keolis en gaat dagelijks in de ochtend een aantal ritten op de Valleilijn rijden vanuit Amersfoort.


Wilfred

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4862
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #6 Gepost op: 15 December 2024, 09:23:49 »
Dat is dan alvast weer een stel met een toilet, de te renoveren stellen krijgen die ook.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Seinhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #7 Gepost op: 15 December 2024, 11:40:42 »
Volgens https://treinposities.nl/treinseries/31400 (en https://treinposities.nl/bijzonderheden) staat vanaf maandag MAT'64-2 gepland in de ochtendspits.

Volgens https://www.somda.nl/forum/25846/1/Ontwikkelingen-Kippenlijn/ na de kerstvakantie.

Michalll34

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #8 Gepost op: 20 December 2024, 13:39:56 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
« Laatst bewerkt op: 23 December 2024, 11:48:21 door Michalll34 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #9 Gepost op: 20 December 2024, 15:21:38 »
Er is weldegelijk meer bekend. Het gaat inderdaad om de inzet van Mat’64 904 van Crew 2454. Het treinstel wordt bestickerd en zal vanaf begin 2025 gedurende twee jaar dienst gaan doen tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Zuid.

Door dit treinstel in te zetten speelt Keolis één van de Protossen vrij die elk na elkaar in revisie gaan. Ook beide Flirts zullen een beurt krijgen, in ieder geval de huisstijl van RRReis. Of bij die stellen ook sprake is van een revisie is mij niet bekend.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #10 Gepost op: 21 December 2024, 13:43:37 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
Nouja, Keolis overweegt niet om hun treinen op de Valleilijn in te gaan zetten, dat doen ze immers nu al gezien zij de vervoerder zijn daar sinds enige tijd ;)

Mat'64 is niet meer dan een tijdelijk vervanging voor hun eigen stellen die een revisie moeten hebben, en ze eigenlijk niet kunnen missen in de dienst.