Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door MathynK
Vandaag om 18:40:46
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door Kees-Jan
Vandaag om 18:36:15
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RobbertJan
Vandaag om 18:16:15
Line-up foto's van modellen door Martijn193
Vandaag om 18:15:04
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 18:13:53
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2 door Edsko Hekman
Vandaag om 17:51:58
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 17:48:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Menno
Vandaag om 17:31:15
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
Vandaag om 17:10:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:56:34
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:54:11
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:32:33
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
  

Auteur Topic: Mat '64 weer in dienst?  (gelezen 3665 keer)

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1591
Mat '64 weer in dienst?
« Gepost op: 14 December 2024, 19:37:55 »
Ik lees net dat Keolis waarschijnlijk de treinstellen op de Valleilijn wil inzetten. Weet iemand meer van dit voornemen?

Silvolde

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4763
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #1 Gepost op: 14 December 2024, 19:42:14 »
Bronvermelding misschien een goede, scheelt een heleboel speculaas...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6860

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1591
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #3 Gepost op: 14 December 2024, 19:51:58 »
Treinreiziger.nl

Keska

  • Offline Offline
  • Berichten: 455
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #4 Gepost op: 14 December 2024, 19:58:36 »
Zou dus gaan per 2026 om twee ritten per werkdag met treinstel 904. Vanwege renovatie vd zeven huidige treinen.

Plan V...
Ronald

Stootjuk

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #5 Gepost op: 14 December 2024, 19:59:45 »
Wat ik heb begrepen is dat de Plan V 904 van 2454 CREW enige tijd verhuurd wordt aan Keolis en gaat dagelijks in de ochtend een aantal ritten op de Valleilijn rijden vanuit Amersfoort.


Wilfred

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4763
    • Filmpjes op YouTube
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #6 Gepost op: 15 December 2024, 09:23:49 »
Dat is dan alvast weer een stel met een toilet, de te renoveren stellen krijgen die ook.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Seinhuis

  • Offline Offline
  • Berichten: 708
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #7 Gepost op: 15 December 2024, 11:40:42 »
Volgens https://treinposities.nl/treinseries/31400 (en https://treinposities.nl/bijzonderheden) staat vanaf maandag MAT'64-2 gepland in de ochtendspits.

Volgens https://www.somda.nl/forum/25846/1/Ontwikkelingen-Kippenlijn/ na de kerstvakantie.

Michalll34

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #8 Gepost op: 20 December 2024, 13:39:56 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
« Laatst bewerkt op: 23 December 2024, 11:48:21 door Michalll34 »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #9 Gepost op: 20 December 2024, 15:21:38 »
Er is weldegelijk meer bekend. Het gaat inderdaad om de inzet van Mat’64 904 van Crew 2454. Het treinstel wordt bestickerd en zal vanaf begin 2025 gedurende twee jaar dienst gaan doen tussen Amersfoort Centraal en Barneveld Zuid.

Door dit treinstel in te zetten speelt Keolis één van de Protossen vrij die elk na elkaar in revisie gaan. Ook beide Flirts zullen een beurt krijgen, in ieder geval de huisstijl van RRReis. Of bij die stellen ook sprake is van een revisie is mij niet bekend.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Mat '64 weer in dienst?
« Reactie #10 Gepost op: 21 December 2024, 13:43:37 »
Ja, het klopt dat Keolis overweegt om hun treinen in te zetten op de Valleilijn. Ik denk dat dit deel is van hun strategie om de efficiëntie te verhogen en de service op deze lijn te verbeteren. Het kan echter veel investering in materieel en infrastructuur vereisen ???.

Wat betreft de details zijn er nog geen officiële informatie. Het is echter zeker een idee om dit onderwerp in de gaten te houden, want er kunnen veranderingen komen in het dienstregeling en het type treinen ::).
Nouja, Keolis overweegt niet om hun treinen op de Valleilijn in te gaan zetten, dat doen ze immers nu al gezien zij de vervoerder zijn daar sinds enige tijd ;)

Mat'64 is niet meer dan een tijdelijk vervanging voor hun eigen stellen die een revisie moeten hebben, en ze eigenlijk niet kunnen missen in de dienst.