Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 20:03:12
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door hervé
Vandaag om 19:26:50
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door JoopSpoort
Vandaag om 19:18:35
Esu Loksound - NS Wadloper? door Bahn-AG
Vandaag om 19:12:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door robschuurhof
Vandaag om 18:54:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:37:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 18:17:15
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 18:12:32
Da's Daz 2 door BartvD
Vandaag om 16:51:48
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:51:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:48:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door defender
Vandaag om 16:00:05
Station Roodeschool door defender
Vandaag om 15:56:19
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 15:53:02
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
Vandaag om 15:03:59
Einde HSIJ (stoomtrein Hoogovens) in zicht door R1954
Vandaag om 14:43:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:23:07
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:05:01
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Ronald Halma
Vandaag om 13:24:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:35:17
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Peter Soonius
Vandaag om 12:20:07
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
Vandaag om 11:58:44
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:50:36
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Vroeger
Vandaag om 11:45:26
Roco 70788 2400 met Zimo MX645 acceleratie settings door Spoolder1972
Vandaag om 11:07:48
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:35:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:18:17
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:57:20
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Huup
Vandaag om 08:46:26
Sfeer op je modelbaan door puntenglijder
Vandaag om 07:32:56
  

Auteur Topic: Feest in Amsterdam  (gelezen 2218 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12466
    • sleutelspoor
Feest in Amsterdam
« Gepost op: 22 May 2008, 22:14:50 »
Voor u gelezen in mijn vakliteratuur ;D

Ceres Paragon Terminal handelt eerste trein af
De Ceres Paragon Terminal (‘Ceres') in Amsterdam heeft vandaag de eerste trein tussen zijn terminal in Amsterdam en de spoorterminal bij Acht (Eindhoven) afgehandeld. De treinverbinding wordt verzorgd door Rail Terminal Eindhoven en ACTS. Het is de bedoeling dat vanaf nu tenminste een trein per week deze verbinding gaat onderhouden. Met deze connectie worden de achterlandverbindingen naar het Zuiden van Nederland verder verbeterd. Liselot Baarsma, marketing manager van Ceres: 'Naast de dagelijkse afvaarten naar de barge terminal Tilburg voor een aantal verschepers, hebben nu wederom grote importeurs in het Zuiden van Nederland besloten om een gedeelte van hun import volumes via Amsterdam te laten lopen. Het toont aan dat er behoefte is aan congestievrije en duurzame corridors, waarbij vooral de voordelen van on-dock rail, snelle en kosten efficiente afhandeling in verkorte leadtimes en lagere kosten resulteren.' Om verdere toename van de spoorverbindingen te kunnen accomoderen, wordt op dit moment bij Ceres een derde spoor van 700 meter aangelegd. Baarsma: ‘Met deze derde track hebben wij volop ruimte en flexibiliteit om versneld door te groeien en het aantal containers dat per spoor wordt af en aangeleverd te verhogen. De on-dock faciliteit laat zien dat de grote voordelen bij afhandeling van treinen nu duidelijk zichtbaar worden en verschepers dit product in toenemende mate omarmen'.
Ceres behandeld per week: drie Europe-Verre Oosten lijndiensten, zo´n twintig binnenvaartschepen, acht treinen en acht feederschepen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 22 May 2008, 22:18:32 »
Ik zeg dat is ook fraai. Ga ik volgend jaar weg uit eindhoven om te studeren en dan opeens gaan er hier veel goederen worden afgehandeld. Dalijk is er 3 keer per dag acts te zien vuiltrein en 2 Acht shuttles.
Voor grootspoorfoto's zie site

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12466
    • sleutelspoor
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 23 May 2008, 13:04:26 »
Voor u gelezen in mijn vakliteratuur ;D

Ceres Paragon Terminal handelt eerste trein af
De Ceres Paragon Terminal (‘Ceres') in Amsterdam heeft vandaag de eerste trein tussen zijn terminal in Amsterdam en de spoorterminal bij Acht (Eindhoven) afgehandeld. De treinverbinding wordt verzorgd door Rail Terminal Eindhoven en ACTS. Het is de bedoeling dat vanaf nu tenminste een trein per week deze verbinding gaat onderhouden. Met deze connectie worden de achterlandverbindingen naar het Zuiden van Nederland verder verbeterd. Liselot Baarsma, marketing manager van Ceres: 'Naast de dagelijkse afvaarten naar de barge terminal Tilburg voor een aantal verschepers, hebben nu wederom grote importeurs in het Zuiden van Nederland besloten om een gedeelte van hun import volumes via Amsterdam te laten lopen. Het toont aan dat er behoefte is aan congestievrije en duurzame corridors, waarbij vooral de voordelen van on-dock rail, snelle en kosten efficiente afhandeling in verkorte leadtimes en lagere kosten resulteren.' Om verdere toename van de spoorverbindingen te kunnen accomoderen, wordt op dit moment bij Ceres een derde spoor van 700 meter aangelegd. Baarsma: ‘Met deze derde track hebben wij volop ruimte en flexibiliteit om versneld door te groeien en het aantal containers dat per spoor wordt af en aangeleverd te verhogen. De on-dock faciliteit laat zien dat de grote voordelen bij afhandeling van treinen nu duidelijk zichtbaar worden en verschepers dit product in toenemende mate omarmen'.
Ceres behandeld per week: drie Europe-Verre Oosten lijndiensten, zo´n twintig binnenvaartschepen, acht treinen en acht feederschepen.


Hoe onze taal zachtjes verkracht wordt.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8108
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2008, 13:15:03 »
I beg your pardon  ;D
Gr.
Eric

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 23 May 2008, 14:13:31 »
De schrijver van dat stuk verdient een schop onder zijn bols!    :( Wim

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 24 May 2008, 00:00:16 »
Hoe onze taal zachtjes verkracht wordt.
SK

Heerlijk dat commentaar op engelse woorden  ;D En dat terwijl je niemand nog hoort over de herkomst van het woord dominee of geus. Woorden die nu door iedereen gebruikt worden maar een buitenlandse herkomst hebben.
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 20 July 2008, 23:46:18 »
Buitenlandse herkomst is één ding, maar een Engelse term gebruiken waar er een Nederlandse bestaat, is inderdaad voldoende reden om iemand een draai om de oren te geven.

Neem nou het woord 'manager', vroeger heette die in goed Nederlands gewoon 'chef'. ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3452
    • Mijn van-alles website
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 21 July 2008, 01:48:16 »
Aah... gelijkgestemden...
Zo lees ik nog wel eens een krant (ik lees gewoon al kranten, maar de vacatures sla ik over) als ik verfbusjes aan het schudden ben... en dan lees ik vooral de vacatures... der stond er laatst een van een bedrijf waar ze op zoek waren naar een 'Local Assistent Category Manager'
Het klinkt interessant, maar niemand die weet wat je precies doet.

BIj een bedrijf waar ik stage heb gelopen heette ik geen monteur of leerling-monteur, maar technical engineer: iemand die op kantoor de tekeningen maakte heette een administrative engineer.

Het grappige was dat iedereen daar die termen nooit gebruikte, maar inderdaad, ze mogen heel snel weer gewoon Nederlands gaan praten!
« Laatst bewerkt op: 21 July 2008, 07:53:41 door Peter van der Leek. Reden: Onnodige quote verwijderd »