Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 00:27:56
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
12 October 2025, 23:57:13
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
12 October 2025, 23:51:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 October 2025, 23:27:56
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
12 October 2025, 23:21:04
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
12 October 2025, 23:01:42
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
12 October 2025, 22:59:35
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
12 October 2025, 22:18:35
C12c rijtuig door maartenvdb
12 October 2025, 22:15:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
12 October 2025, 22:06:11
Kato ETA 515 door Benelux795
12 October 2025, 21:29:39
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
12 October 2025, 21:22:44
Dissel loc-tender van fleischmann BR 50, 4179 door Spoorzoeker58
12 October 2025, 21:03:32
Modelspoorbaan van Einte door Frank 123
12 October 2025, 20:39:51
Show je realistische treinsamenstelling door Cegielski
12 October 2025, 20:23:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
12 October 2025, 20:10:15
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
12 October 2025, 19:44:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
12 October 2025, 19:41:40
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
12 October 2025, 19:34:29
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door vpeters1984
12 October 2025, 18:58:33
HSM D1715 door vpeters1984
12 October 2025, 18:56:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
12 October 2025, 18:34:40
Tsjechische Sikken door maartenvdb
12 October 2025, 18:30:24
Overstap naar HTM door Jan Bennink
12 October 2025, 18:29:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
12 October 2025, 17:50:31
Project seaside Germany door Ronald Halma
12 October 2025, 17:10:54
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
12 October 2025, 17:07:58
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
12 October 2025, 16:57:30
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
12 October 2025, 16:22:28
Leubachtalbahn door einte
12 October 2025, 14:16:27
  

Auteur Topic: Feest in Amsterdam  (gelezen 2313 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12505
    • sleutelspoor
Feest in Amsterdam
« Gepost op: 22 May 2008, 22:14:50 »
Voor u gelezen in mijn vakliteratuur ;D

Ceres Paragon Terminal handelt eerste trein af
De Ceres Paragon Terminal (‘Ceres') in Amsterdam heeft vandaag de eerste trein tussen zijn terminal in Amsterdam en de spoorterminal bij Acht (Eindhoven) afgehandeld. De treinverbinding wordt verzorgd door Rail Terminal Eindhoven en ACTS. Het is de bedoeling dat vanaf nu tenminste een trein per week deze verbinding gaat onderhouden. Met deze connectie worden de achterlandverbindingen naar het Zuiden van Nederland verder verbeterd. Liselot Baarsma, marketing manager van Ceres: 'Naast de dagelijkse afvaarten naar de barge terminal Tilburg voor een aantal verschepers, hebben nu wederom grote importeurs in het Zuiden van Nederland besloten om een gedeelte van hun import volumes via Amsterdam te laten lopen. Het toont aan dat er behoefte is aan congestievrije en duurzame corridors, waarbij vooral de voordelen van on-dock rail, snelle en kosten efficiente afhandeling in verkorte leadtimes en lagere kosten resulteren.' Om verdere toename van de spoorverbindingen te kunnen accomoderen, wordt op dit moment bij Ceres een derde spoor van 700 meter aangelegd. Baarsma: ‘Met deze derde track hebben wij volop ruimte en flexibiliteit om versneld door te groeien en het aantal containers dat per spoor wordt af en aangeleverd te verhogen. De on-dock faciliteit laat zien dat de grote voordelen bij afhandeling van treinen nu duidelijk zichtbaar worden en verschepers dit product in toenemende mate omarmen'.
Ceres behandeld per week: drie Europe-Verre Oosten lijndiensten, zo´n twintig binnenvaartschepen, acht treinen en acht feederschepen.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 22 May 2008, 22:18:32 »
Ik zeg dat is ook fraai. Ga ik volgend jaar weg uit eindhoven om te studeren en dan opeens gaan er hier veel goederen worden afgehandeld. Dalijk is er 3 keer per dag acts te zien vuiltrein en 2 Acht shuttles.
Voor grootspoorfoto's zie site

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12505
    • sleutelspoor
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 23 May 2008, 13:04:26 »
Voor u gelezen in mijn vakliteratuur ;D

Ceres Paragon Terminal handelt eerste trein af
De Ceres Paragon Terminal (‘Ceres') in Amsterdam heeft vandaag de eerste trein tussen zijn terminal in Amsterdam en de spoorterminal bij Acht (Eindhoven) afgehandeld. De treinverbinding wordt verzorgd door Rail Terminal Eindhoven en ACTS. Het is de bedoeling dat vanaf nu tenminste een trein per week deze verbinding gaat onderhouden. Met deze connectie worden de achterlandverbindingen naar het Zuiden van Nederland verder verbeterd. Liselot Baarsma, marketing manager van Ceres: 'Naast de dagelijkse afvaarten naar de barge terminal Tilburg voor een aantal verschepers, hebben nu wederom grote importeurs in het Zuiden van Nederland besloten om een gedeelte van hun import volumes via Amsterdam te laten lopen. Het toont aan dat er behoefte is aan congestievrije en duurzame corridors, waarbij vooral de voordelen van on-dock rail, snelle en kosten efficiente afhandeling in verkorte leadtimes en lagere kosten resulteren.' Om verdere toename van de spoorverbindingen te kunnen accomoderen, wordt op dit moment bij Ceres een derde spoor van 700 meter aangelegd. Baarsma: ‘Met deze derde track hebben wij volop ruimte en flexibiliteit om versneld door te groeien en het aantal containers dat per spoor wordt af en aangeleverd te verhogen. De on-dock faciliteit laat zien dat de grote voordelen bij afhandeling van treinen nu duidelijk zichtbaar worden en verschepers dit product in toenemende mate omarmen'.
Ceres behandeld per week: drie Europe-Verre Oosten lijndiensten, zo´n twintig binnenvaartschepen, acht treinen en acht feederschepen.


Hoe onze taal zachtjes verkracht wordt.
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 23 May 2008, 13:15:03 »
I beg your pardon  ;D
Gr.
Eric

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 592
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 23 May 2008, 14:13:31 »
De schrijver van dat stuk verdient een schop onder zijn bols!    :( Wim

amber

  • Offline Offline
  • Berichten: 651
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 24 May 2008, 00:00:16 »
Hoe onze taal zachtjes verkracht wordt.
SK

Heerlijk dat commentaar op engelse woorden  ;D En dat terwijl je niemand nog hoort over de herkomst van het woord dominee of geus. Woorden die nu door iedereen gebruikt worden maar een buitenlandse herkomst hebben.
Melina: N-spoorbaan in aanbouw.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 20 July 2008, 23:46:18 »
Buitenlandse herkomst is één ding, maar een Engelse term gebruiken waar er een Nederlandse bestaat, is inderdaad voldoende reden om iemand een draai om de oren te geven.

Neem nou het woord 'manager', vroeger heette die in goed Nederlands gewoon 'chef'. ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3454
    • Mijn van-alles website
Re: Feest in Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 21 July 2008, 01:48:16 »
Aah... gelijkgestemden...
Zo lees ik nog wel eens een krant (ik lees gewoon al kranten, maar de vacatures sla ik over) als ik verfbusjes aan het schudden ben... en dan lees ik vooral de vacatures... der stond er laatst een van een bedrijf waar ze op zoek waren naar een 'Local Assistent Category Manager'
Het klinkt interessant, maar niemand die weet wat je precies doet.

BIj een bedrijf waar ik stage heb gelopen heette ik geen monteur of leerling-monteur, maar technical engineer: iemand die op kantoor de tekeningen maakte heette een administrative engineer.

Het grappige was dat iedereen daar die termen nooit gebruikte, maar inderdaad, ze mogen heel snel weer gewoon Nederlands gaan praten!
« Laatst bewerkt op: 21 July 2008, 07:53:41 door Peter van der Leek. Reden: Onnodige quote verwijderd »