Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rails roestig verven door rjr
Vandaag om 08:23:41
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:14:41
Handregelaar aan IB Basic door VAM65
Vandaag om 08:04:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 08:02:08
Bauarbeiten im gange door Rob S.
Vandaag om 07:23:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 02:57:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: Fleischmann/Roco 22218 en 22219  (gelezen 1757 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22446
Re: Fleischmann/Roco spoorwissel solenoïde 🧰🪛
« Reactie #15 Gepost op: 14 November 2024, 21:18:01 »
Elders kunnen we lezen dat Nederlands niet de moedertaal van Charles is. Hij is de taal nog aan het leren naar eigen zeggen. Volgens mij is hij daarmee al een heel eind gevorderd.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

hervé

  • Offline Offline
  • Berichten: 1359
Re: Fleischmann/Roco spoorwissel solenoïde 🧰🪛
« Reactie #16 Gepost op: 14 November 2024, 22:38:55 »
Klopt.  Maar de conversatie over de wisselmagneten loopt, spijtig genoeg, blijkbaar wel in de elektro-soep ...

hervé

  • Offline Offline
  • Berichten: 1359
Re: Fleischmann/Roco 22218 en 22219
« Reactie #17 Gepost op: 15 November 2024, 10:46:34 »
Ben nog van de oude grijze brigade, die het nog aandurft wissel-magneetaandrijvingen te gebruiken.
Meer bepaald die van Peco. De oudere PL10-versie of de meer zuinige "groene" PL10W-uitvoering.
Daarom toch maar even nagekeken...
Ondertussen is er ook de PL1000 TwistLock.  De 'rode' ....  (is het 'huisje' errond, niet het PL-binnenwerk)
Dit is de technische beschrijving:
"Product Description
Twistlock introduces new levels of speed, versatility and simplicity for installing turnout motors.
16vAC solenoid turnout motor, maximum load of up to  3 amps.
"
« Laatst bewerkt op: 15 November 2024, 11:08:24 door hervé »

4000

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Fleischmann H0 & N
Re: Fleischmann/Roco 22218 en 22219
« Reactie #18 Gepost op: 15 November 2024, 11:19:58 »
Dank je!
Ik heb ook H0.  :)
Hoe dan ook, dezezelfde Fleischmann/Roco 22218 en 22219 solenoïden werden ook door Roco gemaakt onder licentie aan Atlas tussen 1975 (of eerder) tot ongeveer 1980.

Daarom zijn mijn Atlas spoorwissels identiek aan die van Roco, behalve dat het rechte stuk 5 inch is en de afbuigende bocht een straal van 19 inch heeft. Maar de oude, zoals op mijn foto, hadden een metalen behuizing.



Deze vroege solenoïden hadden geen eindcyclus uitschakelcontacten.

PS: Mijn moedertaal is Engels, maar ik spreek al 33 jaar alleen Duits. Ik heb ook een basisbegrip van het Litouws en het Russisch, maar ik ben nu ook Nederlands aan het leren.
Mvg Charles
« Laatst bewerkt op: 15 November 2024, 13:55:26 door 4000 »
Fleischman H0 & N

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 4302
Re: Fleischmann/Roco 22218 en 22219
« Reactie #19 Gepost op: 15 November 2024, 14:30:26 »
Ik gebruik deze drukknoppen, ze blijven het gewoon doen, één wissel tegelijk ermee omschakelen, niks aan de hand, nog nooit inbranders gehad.

Ik heb al een trein

4000

  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Fleischmann H0 & N
Re: Fleischmann/Roco 22218 en 22219
« Reactie #20 Gepost op: 15 November 2024, 15:35:35 »
Hoi HuubvG!
Ja, ik vind ze ook heel leuk. En hun groene kleur lijkt op de bedieningselementen van industriële machines.  (y)

Mvg Charles
« Laatst bewerkt op: 15 November 2024, 15:40:16 door 4000 »
Fleischman H0 & N