Dat was mijn volgende optie, maar dit heeft als nadeel dat je als je de ene wilt programmeren je de andere van de baan moet halen.
Waarom geef je de stuurstand niet hetzelfde adres als de locomotief? Dan hoef je geen consist in te stellen.Je beschouwt het geheel dan als een treinstel, met dat verschil dat het werk verdeeld is over twee decoders. Maar dat hoeft de centrale niet te weten.
Met functiemapping misschien oplosbaar, maar daar moet je dan wel enige moeite voor doen.
Omdat de functies van functiedecoder en locdecoder bijna per definitie verschillend gedefinieerd zijn. Wil je bijvoorbeeld de tyfoon van de loc laten horen, en dan gaat - ik noem maar wat - ook de binnenverlichting van het rijtuig branden Met functiemapping misschien oplosbaar, maar daar moet je dan wel enige moeite voor doen.
Minder eenmalig dan je denkt! Na gister en vandaag wil ik morgen nog wat dingen uitproberen.
Je kan ook heel makkelijk geen andere functies van de functie decoder gebruiken. Dan heb je Typhoon <> interieur verlichting probleem ook niet. En F0 is altijd wel hetzelfde, die hoef je niet om te mappen.Ik vind zelf binnenverlichting schakelen zelf altijd een beetje onnodig ofzo. Gewoon lekker solderen aan de stroom afnames en aan laten, geeft ook weer wat sfeer aan je schaduw station
Is er trouwens een manier om te zorgen dat de lichten standaard bij het opstarten aan gaan in plaats dat je dat met de hand moet doen?
1000 CV's? Leuk man, maar ik ga dus zelf liever trein rijden dan dat ik me hiermee moet bezighouden
Ik zou er wel een Arduino programma voor kunnen maken die dit via Xnet en Lnet zou kunnen doen. Maar dan moet je wel zelf kutteren met een Arduino en een Xnet of Lnet printje die in mn DIY assortiment zit. Dan hoef je alleen een lijstje in te voeren met welke adressen in gebruik zijn en dan zet de arduino voor jou de lampjes aan.
Ik heb ook nog wat zitten rommelen met ABC automatisch pendelen. Maar dan moeten zowel de stuurstand als de loc de ABC-sectie steeds allebei goed detecteren anders rij je voor je het weet met wit licht achter of rood licht voor, zonder makkelijke manier om dit te herstellen. (Ik heb ook een loc met een Zimo-decoder en die is wat flexibeler met ABC.)
Wat bedoel je hier mee ? Daar kan ik niks bij bedenken, behalve dat de instelling(en) niet goed zijn.Wat gebeurt er dan precies met wat ?