later ook nog de 2215, maar ik ben van plan de 2202 en 2207 te maken. Op Houten kan ik niet zijn want dan ben ik op vakantie. dat wordt ff wat regelen Daan
Als trekkracht een willekeurige geel/grijze 2200, meestal de 2278 (museumloc SRMM) dus niet nummer-correct)
Ik heb even geen foto's, want ze zitten ergens in een verhuisdoos...
Het is SMMR.
Herik rail wil dat de Ijmuider spoorlijn wordt doorgetrokken naar de haven om vanaf daar vracht te gaan vervoeren. Het spoor stopt nu aan het eind van de geul, maar dat zou achter Hammerstein gelegd kunnen worden volghens Herik rail.
Ja, ik weet wat je bedoelt fietspad is niet zo'n probleem .. leg het spoor erlangs en leg een klein overwegje erin. Voor de rest zullen ze wel een oplossing hebben. misschien willen ze daar ook onderdoor :-|
Leuk, maar ze hebben een tijdje geleden juist het spoor ingekort, de oude halte is weggehaald, en hij eindigd nu net voor de weg.Wat ik nooit begrepen heb is dat hij niet naar de DFDS terminal is doorgetrokken, gezien het feit dat daar genoeg passagiers komen. Ook meren er af en toe cruise schepen aan, dus er zou theoretisch gezien een markt voor chartertreinen naar bijv. Hlm of Asd zijn.Het zou ook een hoop verkeer schelen als de trailers de los met DFDS naar Engeland gaan ook per trein zouden komen, bijv. via hupac of Rola.
Mocht men nu besluiten de lijn weer te gaan gebruiken, dan moet er heel wat gebeuren. Op alle overwegen is het spoor eruit gehaald, dat moet dus weer terug. Het aansluitwissel bij Santpoort Noord moet weer terugkomen, alle gemollesteerde seinen en borden moeten weer geplaatst worden.
Klopt, een A is er niet. Ik heb een jaar of 11 geleden de eerste trein samengesteld. Dus: 1 rijtuig zonder opschriften. Zal vanavond eens een plaatje opzoeken.