Ik vraag mij af of bovenleiding wel echt nodig is, maar anders zijn er misschien mogelijkheden op bestaande opstelterreinen die niet (geheel) gebruikt worden? Het verbussen van alle treinen voor 4 maanden is ook niet echt gratis, dus ergens zal er wel een mooie business case op te maken zijn.Groeten,Rogier
De taskforce is op zoek gegaan naar baanvakken die aan de criteria voor het test- en proefbedrijf voldoen. Hiertoe is de hele spoorkaart van Nederland beoordeeld en vielen in een paar stappen baanvakken af. Bijlage B beschrijft de onderbouwing van dit proces. Het proces is gebaseerd op een gefaseerde eliminatie van mogelijke baanvakken waarbij de volgende criteria zijn gehanteerd die bepalen of locaties afvallen:1. Baanvakken zonder 1500 V elektrificatie2. Enkelsporige baanvakken3. Logistiek ongewenste baanvakken4. Baanvakken die toegang geven tot een materieelwerkplaats5. Grensbaanvakken6. Afwezigheid van een (bruikbaar) emplacementCriterium 6: Afwezigheid van een bruikbaar emplacementVeel beproevingen vinden plaats om processen te testen waarbij een trein stilstaat of nagenoeg stilstaat (Start of Mission, koppelen, splitsen e.d.). Voor het uitvoeren van dergelijke beproevingen is een emplacement nodig en/of een stuk onbeveiligde infra (NCBG). Om logistieke redenen voor het testen heeft het absolute voorkeur dat het baanvak en het emplacement dat deel uitmaakt van het proefbaanvak, fysiek op elkaar aansluiten. Als een dergelijke combinatie gevonden kan worden, dan vereenvoudigt dat de test- en beproevingsaanpak enorm. Bij de selectie van een potentieel proefbaanvak is de aanwezigheid van een emplacement daarom een hard criterium
Welk emplacement gaan ze dan gebruiken, Vlissingen of Sloe?
Als het om training van NS personeel gaat, de NS heeft uberhaupt geen locs meer.... dus omlopen is niet meer nodig?
Dus als ik nu alles heb gelezen en begrepen wordt Zeeland 4 maanden passagierstreinen ontnomen om machinisten te trainen op een nieuw systeem. Of zie ik dat verkeerd??