Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 11:14:23
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 10:50:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:39:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door roco
Vandaag om 10:38:10
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 10:25:54
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Jelmer
Vandaag om 09:54:23
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 09:53:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door spoorijzer
Vandaag om 08:51:15
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
15 July 2025, 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48

Auteur Topic: ECOS centrale perikelen  (gelezen 12211 keer)

maartenvdb

• Offline Offline
Re: ECOS centrale perikelen
« Reactie #90 Gepost op: 16 October 2024, 13:11:54 »
Betreffende persoon is niet bij de Houtloods terug geweest. (niemand met dit probleem). Ook de klacht komt niet bekend voor, is aan de Houtloods niet medegedeeld of om advies gevraagd.
Voor zover deze man nog meeleest:  meld je voor een gesprek met ene Chris, die kan je alles haarfijn uitleggen.

En het is wel zo fair om de uitslag hier te vermelden, ook als het een eigen fout is geweest. Daar kunnen we allemaal van leren.  Van stommetje spelen niet.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #91 Gepost op: 16 October 2024, 13:37:22 »
Betreffende persoon is niet bij de Houtloods terug geweest. (niemand met dit probleem). Ook de klacht komt niet bekend voor, is aan de Houtloods niet medegedeeld of om advies gevraagd.
Voor zover deze man nog meeleest:  meld je voor een gesprek met ene Chris, die kan je alles haarfijn uitleggen.

En het is wel zo fair om de uitslag hier te vermelden, ook als het een eigen fout is geweest. Daar kunnen we allemaal van leren.  Van stommetje spelen niet.

Hoe weet jij dat de Houtloods de betreffende winkel is? Als hij daar niet terug is geweest, kan dat twee dingen betekenen: 1. hij heeft het bijltje er bij neergegooid en de hobby aan de kant geschoven. 2. hij heeft het toch voor mekaar gekregen om zijn locs te laten met de Ecos.

Beide opties zijn eigenlijk nogal droevig. Als je de hobby verlaat wegens technische tegenslag, is dat gewoon jammer. Als je echter de boel wel aan de praat hebt gekregen, maar nu niks meer van je laat horen, is dat eigenlijk nogal as....al      :-X

Bor

bask185

• Offline Offline
« Reactie #92 Gepost op: 16 October 2024, 13:55:44 »
Mag ik jullie er aan herinneren dat bij de vorige keer dat mensen persé hun ongenoegen en ongezouten meningen moesten uiten over dat iemand langer afwezig was geweest dan hen lief was, bleek dat de beste kerel een hevige longontsteking had en daarom een tijdje niet hadden ingelogd op BNLS?

We kennen de TS niet en weten niks over zijn leven. Misschien is het waar dat die gepikeerd is, misschien is die ook ziek geworden?

Ik weet dus niet wat er speelt. En om die reden kies ik er voor om niet met een beschuldigende vinger lopen te wijzen en heel BNLS lastig vallen met mijn totaal onbelangrijke huilie huilie  :'( mening.

En ook als hij gepikeerd is, zoek dan een bouwdraadje op die je wel leuk vindt en ga daar  (y) (y) (y) posten. Of post iets in je eigen bouwdraadje ofzo. Dat willen we natuurlijk allemaal graag lezen.

Ik vind het oprecht heel vervelend voor jullie dat jullie gepikeerd zijn over de forumactivitieiten van een man we niet kennen, maar wat ik nog vervelender vind, is dat geheel BNLS dit nu te horen moet krijgen.

Natuurlijk moet je vooral zelf weten wat je neerplempt, maar je zou zelf voor het drukken op verzenden ook even na kunnen gaan: "zouden mensen dit willen lezen?". En indien je denkt van niet, kan je ook op het kruisje drukken rechts boven in het scherm. No internet -> no problem. Ik doe dit zelf ook wel eens. Just let it go, en ga iets leuks voor jezelf verzinnen ofzo  ;)

Mvg,

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #93 Gepost op: 16 October 2024, 15:16:25 »
Och, is eigen aan fora, de "slimsten" denken dat het hun persoonlijke space is. Het zijn toch niemand zijn zaken als er iemand niet reageert.

Dirk
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #94 Gepost op: 16 October 2024, 15:27:14 »
Volgens mij heeft dat wel invloed op de bereidheid dan in de toekomst nog eens te helpen als iemand zich met een soortgelijk probleem meldt.

Bor

maartenvdb

• Offline Offline
« Reactie #95 Gepost op: 16 October 2024, 16:01:04 »
Hoe weet jij dat de Houtloods de betreffende winkel is?

Simpel, staat in één van zijn eigen reacties.

Dirk

• Offline Offline
« Reactie #96 Gepost op: 16 October 2024, 22:46:21 »
Volgens mij heeft dat wel invloed op de bereidheid dan in de toekomst nog eens te helpen als iemand zich met een soortgelijk probleem meldt.

Bor
Er is genoeg volk voor hulp. Je bent slechts 1 van de velen.
2-rail digitaal, IB antiek, DR5000, Multimaus, Rosoft servo decoders en diverse Digikeijs spullen,Peco code 100.

LMS trains

• Offline Offline
« Reactie #97 Gepost op: 19 October 2024, 16:03:43 »
Ik ben nog niet naar de Houtloods geweest, moet met het OV met de centrale en alleen op vrijdag is de persoon aanwezig die er veel van weet.

Maar ik blijf bij mn standpunt, al die ronkende verhalen over de ECOS, ik ben nog niet overtuigd (als oud Intellibox gebruiker) Weg doen is in elk geval geen optie, daar was het ding te prijzig voor

Dave.......

• Online Online
« Reactie #98 Gepost op: 19 October 2024, 17:44:24 »
Dankje voor de update.
Hopelijk komt er voor jou een passende oplossing.
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

hmmglaser

• Offline Offline
« Reactie #99 Gepost op: 21 October 2024, 23:19:01 »
Maar ik blijf bij mn standpunt, al die ronkende verhalen over de ECOS, ik ben nog niet overtuigd (als oud Intellibox gebruiker) Weg doen is in elk geval geen optie, daar was het ding te prijzig voor
Daarom is mijn advies ga eerst zelf uitzoeken wat je goed bevalt, ga niet blind op het advies van anderen af.
Mvg Mark

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #100 Gepost op: 21 October 2024, 23:59:18 »
Maar hoe zou je dat willen uitzoeken zonder het apparaat zelf aan de tand te voelen?
Artikelen op internet of in tijdschriften blijven dan toch een beetje behelpen.

Bor

Ben

• Offline Offline
« Reactie #101 Gepost op: 22 October 2024, 08:39:56 »
Ik heb wat mensen in m'n kennissenkring die kunnen lezen en schrijven met een Ecos maar ik snap LMS trains wel. De overstap van de simpele Intellibox (nummertje intoetsen en treintje rijden) naar een uitgebreide bling-bling centrale als de Esu Ecos of Marklin Central Station is groot.

Er zit veel in (veel te veel) wat door de doorsnee gebruiker niet wordt benut en het is best complex. Het heeft een handleiding met hele kleine lettertjes om het aantal pagina's (52!) een beetje in toom te houden met ook nog eens slecht leesbare afbeeldingen en overal gevarendriehoeken die je voor onheil moeten behoeden.

Ik vind het net als LMS trains helemaal niks maar dat hoeft ook niet. Maar goed: alles went....  ;D

Blausee-Mitholz

• Offline Offline
« Reactie #102 Gepost op: 22 October 2024, 09:33:42 »
Ik heb wat mensen in m'n kennissenkring die kunnen lezen en schrijven met een Ecos

Blindelings Ben, fijn apparaat wil niet anders.
Mij ECoS 1 van de eerste generatie doet het nog altijd.
Heeft 1x kuren gehad. ( bijna 20 jaar oud)
Als hij er mee stopt komt er een nieuwe!!!!!!!

Mvg Johan

Mark D.

• Offline Offline
« Reactie #103 Gepost op: 22 October 2024, 12:41:59 »
Bij mijn EcoS kan ik ook gewoon nummertje intikken en rijden.

Ja, je kan ook verdwalen in de mogelijkheden, maar de basis moet via dit forum toch wel over te dragen zijn?

RBlok

• Offline Offline
  • Canada-H0-2rail-Peco-Ecos-Digikeijs-Xtreme-MP6
« Reactie #104 Gepost op: 22 October 2024, 15:08:04 »
Vijf jaar geleden is mij door een detaillist de Ecos aanbevolen. Ik wilde niet met een (achterliggend) computerprogramma DCC gaan rijden. Na 40 jaar geleden met het analoge rijden te zijn gestopt was het een mooi vooruitzicht: meerdere treinen onafhankelijk op één baan laten rijden. Wie wilde dat vroeger nu niet!

Welnu, dat begin met die Ecos was een gepuzzel. Maar gewoon aandachtig de (best goede) gebruiksaanwijzing doornemen, YouTube filmpjes bekijken, dit prachtige forum raadplegen en vragen stellen aan het ook prachtige ESU forum. Dan kom je er wel uit en er gaat een wereld vol Ecos mogelijkheden voor je open.
Kortom: moeite doen.

Het kan zijn dat topichouder tegen een defecte machine is aangelopen maar zoals eerder genoemd is het meer waarschijnlijk dat er sprake is van onvoldoende kennis van de instellingen en bediening.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Rian