Heb 1 exemplaar van een 1100 en voor mij is dat voldoende. Nieuw gekocht.Een berlijnsblauwe 1157 voorzien van omgekeerd L-sein; Piko nr. 51364
Rogier, de fotoos had ik gezien inderdaad. Toch maar s een Piko aanschaffen, ik mis nog een blauwe botsneuslok.
Mooie line ups! Blijven mooie locs, wat jij zegt herken ik wel, vind 'm met botsneus toch mooier dan zonder.
Misschien moet ik de loc eens omnummeren, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten......
Klopt! Wel iets van een beetje geschiedenisvervalsing, want de 1146 was inderdaad toen nog blauw en werd zelfs pas in 1976 (februari) geel afgeleverd. Wel waren er diverse soortgenoten die in zomer 72 al geelgrijs rondreden (op volgorde van omschilderen: 1113, 1159, 1127, 1112, 1158 en 1126*), daarmee is de uitvoering dus wel kloppend en is deze loc dus de best passende in mijn collectie. De andere locs passen sowieso niet in 1972 qua uitvoering. Misschien moet ik de loc eens omnummeren, maar daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten......Groeten,Rogier* bron: https://railwiki.nl/index.php?title=1100_-_Elektrische_locomotieven_serie_1100