Hee Niels,Helemaal eens, that's the spirit .Voordat ik enkele locs verkocht (zoals de geheel blauwe Roco en de blauwe Marklin Hamo met botsneus) vond ik het leuk om ze op de foto zetten om te vergelijken. Omdat het toch mijn draadje is, deel ik deze foto's alsnog . Misschien kan je er iets mee? Groeten,Rogier
Via het forum heb ik een Berlijnsblauwe Piko NS1157 aan de collectie kunnen toevoegen, hier links op de foto naast mijn al aanwezige NS1152:
Hierdoor heb ik nu ook een 1100 in de periode 1956 tot 1968. Ik was al gecharmeerd van de Piko modellen, maar ik vind deze versie toch ook erg fraai. Het ontbreken van de vishaken doet de loc eerlijk gezegd goed naar mijn idee.
Ik had deze loc niet echt gepland, maar toch is het een loc waar ik veel mee kan. Hij kan nog (net) rijden met mijn stam turkoise plan D rijtuigen (als je heel puur kijkt kan restauratie dan eigenlijk niet , want die werden in 1954 verbouwd en Berlijns Blauw afgeleverd). De loc kan ook met mijn plan E stam (met NS logo), want niet alle locs kregen direct het NS logo. Uiteraard kan de loc ook met het losse Berlijnsblauwe bolkoprijtuig, alleen heb ik daar nog geen stammetje mee.
Ik denk dat je snel horendol wordt van meerdere soundlocs op je baan?
Je hebt weer een wereld aan nieuwe mogelijkheden voor stammetjes aangeboord, dus je vermaakt je nog wel even