Hoi samen, Nadeel van de optrek en afrem vertraging op 0 zetten is, dat je in elk geval voor ESU geen remgeluid meer krijgt. Minimale waarde weet ik niet meer uit mijn hoofd.Ivo
Bobos,Citaat van: Bert V op 23 August 2024, 22:41:02Bobos,Heb je ook gecontroleerd of de afstand van de eerste stroomafnemende as tot de voorkant van de lok wel klopt? Ik weet niet of die bewuste Hobbytrain lok op beide draaistellen stroom afneemt maar dat is een punt wat je nog kunt controleren.Groeten,Bert Och ging er vanuit dat dat bij beide draaistellen is, ik zal eens checken. Maar toch het is bij vooruit en bij achteruit dus denk niet dat dat een rol speelt. Lengte loc heb ik van buffer tot buffer genomen. Lengte eerste wiel tot buffer ook ingevoerd
Bobos,Heb je ook gecontroleerd of de afstand van de eerste stroomafnemende as tot de voorkant van de lok wel klopt? Ik weet niet of die bewuste Hobbytrain lok op beide draaistellen stroom afneemt maar dat is een punt wat je nog kunt controleren.Groeten,Bert
Ja daar heb je gelijk in, gecheckt. Maar dat is het dus niet. Het gekke is dat ik CV 53 flink moet verlagen om de loc op stap 28 al op 100 km per uur te laten rijden. Bij de standaardinstelling (althans zoals die stond) reed de loc zo een 400 km per uur.
In CV 53, you set the EMF reference voltage generated by the motor at maximum revs