Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko Eas-z gebracht als Eaos door ES44C4
Vandaag om 18:40:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:31:46
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:12:16
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door Bert_Apd
Vandaag om 17:50:40
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 17:28:12
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 17:24:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorzeven
Vandaag om 17:24:31
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door p-kokkie
Vandaag om 17:18:02
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema door Gerard
Vandaag om 17:12:17
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 17:03:44
Line-up foto's van modellen door R1954
Vandaag om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan door aad52
Vandaag om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain door Henk G
Vandaag om 16:49:05
Oud model gangbaar maken door Gerrit H
Vandaag om 16:42:09
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 16:15:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:09:02
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Luit
Vandaag om 15:17:58
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jeronimos
Vandaag om 14:39:27
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal door Seinhuis
Vandaag om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker door Ploeger
Vandaag om 12:51:33
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 12:26:59
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
Vandaag om 12:03:32
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rjr
Vandaag om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar door bask185
Vandaag om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 10:10:55
  

Auteur Topic: NS 2034  (gelezen 3231 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8930
  • May your coffee kick in before reality does.
NS 2034
« Gepost op: 22 August 2024, 06:33:01 »
NS, 2024.

Met dank aan de Volkskrant.

https://archive.ph/SeYEN

Groet
Huup

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: NS 2034
« Reactie #1 Gepost op: 22 August 2024, 07:41:48 »
NS, 2024.

Klinkt meer als DB 2024.
En zelfs dan zou het behoorlijk flauw zijn.

NRC heeft trouwens iedere maand een artikel over een wat onbekender museum in Nederland. Vandaag de STAR.
« Laatst bewerkt op: 22 August 2024, 07:44:55 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Tom Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 264
Re: NS 2034
« Reactie #2 Gepost op: 22 August 2024, 10:38:48 »
Ben er te lui voor maar ik zou mijn eigen Volkskrant van een pittige ingezonden brief willen voorzien. Vervelend afzeik tekst.

Groet, Tom Z

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: NS 2034
« Reactie #3 Gepost op: 22 August 2024, 11:16:00 »
Zielig.
Gr.
Eric

MaraNCS

  • niks gebouwd, niet geleefd
  • Offline Offline
  • Berichten: 722
Re: NS 2034
« Reactie #4 Gepost op: 22 August 2024, 13:56:52 »
Ik zal een, in jullie ogen verwerpelijke, andere blik hebben op deze column. Vind hem wel heel goed en grappig.
Maar ja ik heb dan ook geen auto.
Station Baarn HIJSM

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
  • Steel is king!
Re: NS 2034
« Reactie #5 Gepost op: 22 August 2024, 15:36:17 »
Tamelijk negatief (sarcastisch bedoeld, dan hier toch echt 3 stappen te ver) stukje ongein.

€100 voor een lullig kaaartje is prima als mijn inkomenstoelage dan ook maar net zo lullig is verhoogd. Het erge is dat de gewoone werknemer (m/v/ whatever) weer een bak onwelriekend spul over zich heen krijgt en die kan hier ook niets aan doen.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6869
Re: NS 2034
« Reactie #6 Gepost op: 22 August 2024, 15:41:26 »
Ik kan het wel waarderen, bovendien: het is een column.  (y)

Columnisten hoeven zich niet te houden aan de journalistieke regels voor objectiviteit. De Leidraad voor de Journalistiek stelt: ‘Columnisten, cartoonisten en recensenten zijn vrij om hun mening te geven over gebeurtenissen en personen. Daarbij zijn stijlmiddelen als overdrijven en bewust eenzijdig belichten geoorloofd.’

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3379
    • nederlof.net
Re: NS 2034
« Reactie #7 Gepost op: 22 August 2024, 16:16:15 »
Mee eens, best vermakelijk stukje tekst  :)

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6776
  • Spaar ze allemaal.
Re: NS 2034
« Reactie #8 Gepost op: 22 August 2024, 16:46:19 »
Ik denk dat de columnist veel met de trein reist.

Het is toch ook drama, vooral de HSL. Zo ging ik in het voorjaar naar Londen en bleek dat ze toen al langzamer reden maar toen nog met de smoes van spoorlopers. Hierdoor hadden wij een half uur vertraging en was de douane in Brussel inmiddels gesloten waardoor we nog eens 2,5 uur moesten wachten en de trein omboeken en niet meer zeker waren van de maaltijd waarvoor we al betaald hadden.
Leuk zo'n HSL met bijna standaard 3 uur vertraging.
Op de terugreis spraken we een ervaren medereiziger die vertelde dat ze altijd te laat in Brussel aankwamen maar als we hem volgden hadden we een grote kans de aansluiting naar Amsterdam te halen.
Het was rennen en beslist niet met de lift (iedereen in de lift was dus te laat) en net op tijd ingestapt en weggereden terwijl minder gelukkige reizigers op de inmiddels gesloten deuren bonsden.

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 22 August 2024, 16:52:44 door prutser »

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5491
  • Modelspoor is emotie...
Re: NS 2034
« Reactie #9 Gepost op: 22 August 2024, 16:58:38 »
Ik vind het wel een geinig stukje cabaret  ;D ;D ;D, ik maak me sterk dat dit in de komende oudejaarsconference de lachers op één hand zou krijgen….
« Laatst bewerkt op: 22 August 2024, 21:30:10 door Rob Ellerman »
Tbinnebarretije…

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22640
Re: NS 2034
« Reactie #10 Gepost op: 22 August 2024, 17:23:30 »
Ik kan het wel waarderen, bovendien: het is een column.  (y)

Columnisten hoeven zich niet te houden aan de journalistieke regels voor objectiviteit. De Leidraad voor de Journalistiek stelt: ‘Columnisten, cartoonisten en recensenten zijn vrij om hun mening te geven over gebeurtenissen en personen. Daarbij zijn stijlmiddelen als overdrijven en bewust eenzijdig belichten geoorloofd.’


In het genre columns vind ik het dus gewoon ‘flauw’.  :)
En zelf een regelmatige treinreiziger. Nee, niet via de HSL, ik kijk wel uit.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6869
Re: NS 2034
« Reactie #11 Gepost op: 22 August 2024, 17:36:17 »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: NS 2034
« Reactie #12 Gepost op: 22 August 2024, 18:13:05 »
Ik denk dat de columnist veel met de trein reist.

Het is toch ook drama, vooral de HSL. Zo ging ik in het voorjaar naar Londen en bleek dat ze toen al langzamer reden maar toen nog met de smoes van spoorlopers. Hierdoor hadden wij een half uur vertraging en was de douane in Brussel inmiddels gesloten waardoor we nog eens 2,5 uur moesten wachten en de trein omboeken en niet meer zeker waren van de maaltijd waarvoor we al betaald hadden.
Leuk zo'n HSL met bijna standaard 3 uur vertraging.
Op de terugreis spraken we een ervaren medereiziger die vertelde dat ze altijd te laat in Brussel aankwamen maar als we hem volgden hadden we een grote kans de aansluiting naar Amsterdam te halen.
Het was rennen en beslist niet met de lift (iedereen in de lift was dus te laat) en net op tijd ingestapt en weggereden terwijl minder gelukkige reizigers op de inmiddels gesloten deuren bonsden.

Stephan.
Enig detail is dat de column over NS ging,
en NS in deze niets kan doen aan spoorlopers, niets van doen heeft met de exploitatie van treinen die naar London rijden en ook niet de infrastructuurbeheerder is.

R1954

  • Offline Offline
  • Berichten: 687
Re: NS 2034
« Reactie #13 Gepost op: 22 August 2024, 19:16:12 »
.... en het wordt niet beter.
Volgend jaar meer werkzaamheden aan het spoor.
Vertelde gister de ProRail-baas in NOS-Journaal.
Meer werkzaamheden, dat komt omdat alles na veertig jaar aan vervanging toe is.
En dat is nu dus omdat we twee keer veertig jaar na de Tweede Wereldoorlog zitten.
Toen was alles vernield en vervolgens hersteld. Klaarblijkelijk was het in 1985 ook zo belabberd als nu.
Ik kan het me echter niet herinneren, reisde toen toch dagelijks met de NS.

Maar ja, NS waren nog staatsbedrijf en ProRail was nog niet uitgevonden.

Niettemin raar verhaal, alsof alle infrastructuur 40 jaar oud is.
Ik denk even in eigen regio: Willemsspoortunnel (30 jaar oud) , Delfshavense Schiebruggen (38) , Spoortunnels Delft 5 jaar? , Rotterdam CS (11 jaar), HSL (tien jaar?) ...
Vrindelijke groet.

R.

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6776
  • Spaar ze allemaal.
Re: NS 2034
« Reactie #14 Gepost op: 22 August 2024, 19:55:41 »
Enig detail is dat de column over NS ging,
en NS in deze niets kan doen aan spoorlopers, niets van doen heeft met de exploitatie van treinen die naar London rijden en ook niet de infrastructuurbeheerder is.

Ze hadden daar, naar ik begreep, bijna dagelijks spoorlopers, geloof je het zelf? Zelfs de conducteur geloofde er niets meer van.

Stephan.