Dat kan opzich wel bij USB, maar dat hangt van je hardware en een beetje software af. .... Maar zoals je waarschijnlijk al doorhebt. Dat is veel werk waarbij ethernet meer plug n play is
Ik snap het toch niet helemaal. Zoals ik het lees, is er niet een fysieke Xnet bus? En gebruik je het Xnet protocol alleen tussen PIO kaarten en PC De Freds gaan op loconet.
Terugmelders, (heb je dat nog niet verteld of zitten die ook op de PIO kaarten en heb ik het niet begrepen)
Xnet kent geen terugmelders.
Experiment 2: een Ethernet - TCP/IP - XpressNet interface
De huidige terugmelding / bezetmelding wordt ook door de PIO kaarten gedaan. Dat moet in de toekomst ook anders.
Ik zal over bezetmelding in een volgende, uitgebreid bericht, wat meer vertellen.
Nee dat klopt wel. Er bestaan geen XpressNet fysieke terugmelders, losse terugmelders zit niet in dat protocol.* Wat wel bestaat is een XpressNet broadcast bericht van de Xnet master met informatie over terugmelders, daar heb jij het over. Maar die informatie komt van echte terugmelders die op andere fysieke bussen zitten en dat kan van alles zijn zoals bijvoorbeeld de RS bus. Of in het geval van Roco dan die R-bus. (fun fact: R-bus kan je zien als dialect van XpressNet. Het lijkt er veel op. Een of andere kerel uit Tsjechie heeft dat uitgevogeld** maar ik kan zijn website nooit zo snel vinden)
Ik weet niet of die broadcasts ook daadwerkelijk plaatsvinden op de Lenz centrales*. Ik heb ze dat ooit gevraagd maar die mail is nooit beantwoord. Ik weet dat de DR5000 het wel doet. En volgens de Roco customer support doet de z21 het weer niet,** en om die reden heb ik ook nooit een R-bus melder gekocht om dit zelf te testen, want die zijn *** duur. Maar ik kreeg ook van de customer support te horen dat je dat 'niet nodig' hebt. Dat maak ik zelf wel uit
Maar uit nieuwsgierigheid. Kan je nu met een z21 start met laatste FW nu ook 2048 terugmelders hebben?
Geboren en getogen in Hengelooooo laat dit mijn hart wel sneller kloppen. Als klein jongetje (met toen nog een peronkaartje) altijd staan kijken naar de treinen helemaal naar Utrecht en Amsterdam en naar het voorzichtig klaarzetten van de goederenwagons aan het perron van van Gent&Loos.
Overigens, de kruiswissels bij het kopspoor lijken me niet helemaal te kloppen. Je kon vanuit het kopspoor alleen naar Oldenzaal, niet naar /enschede.
Ik las ook over de telefoonrelais? Dat doet me denken aan de modelspoorclub van de PTT in Hengelo waar ik lid van was (via de buurman). Daar waren toen ook plannen om Hengelo na te bouwen. Ik ging tegen die tijd elders wonen, hoe dat afgelopen is weet ik niet. Of is de TMC een voortzetting vanuit o.a. de modelspoorclub van de PTT?
Ik kom zeker een keer kijken als ik weer in Twente ben.
Ik vraag me af hoe de machinisten bij jullie communiceren met de verkeersleiding. De VL zal toch moeten weten waar de machinist naar toe wil terwijl jullie handmatig rijden?
Wat wel bestaat is een XpressNet broadcast bericht
Ik geloof nog in het 1 bus principe
Als je een lcsc nummer heb van een geschikte chip. Kan ik het huidige ontwerp kopiëren. En de cpu uitwisselen. Ik kon op mn phone ff snel C1019766 opgraven. Ze hebben er niet superveel van.
Hebben jullie al eens aan een OC32 gedacht?
Ik wil er tzt een AVR32DA48-I/PT in knikkeren. Die zijn niet al te duur en in worst case wordt de €15 loconet terugmelder, een €16 loconet terugmelder.