E-zDe bedoelde NS set (Roco 76062) is erg leuk en 1 zo'n NS E-z had ik van Roco, maar zonder kk. Misschien dan toch maar weer op zoek naar een nieuw exemplaar (met kk) en/of enkele buitenlandse varianten, want alleen NL is wat onrealistisch.
KoelwagensDe aangehaalde Roco set met Interfrigo (Roco 76040 / 76034) zien er fraai uit. en zouden in het Harderwijkse thema goed passen. De aangehaalde 4 assige CFL wagens (er zijn ook Roemeense wagens geweest rond de eeuwwisseling) heb ik nog niet in model kunnen vinden.
Onderlosser: Inderdaad, een 2 asser voor een ouderwetse kolenboer (jaren 70, kan dat nog?) of voor algemeen ander gebruik. Is dat een Tds? Ik had eerder een Fccpps, maar die was wel erg specifiek voor ballastwerk en heb ik als eenling ook verkocht. Ik had eens van iemand een witte onderlosser overgenomen, maar die kan ik nergens meer vinden .
Gs/Gbs:de Hbis is wel erg alleen als bruine wagen, enkele Roco Gs'en zijn inderdaad ook een goede toevoeging. Zijn de Roco modellen een beetje ok? Of is dan toch Brawa/Exacttrain veel beter?
De meeste rongenwagens van Roco zijn echter van sterk verouderende kunststof gemaakt. Het insteken van de rongen (ook de draairongen moet je eenmalig insteken) gaat regelmatig gepaard met het totaal versplinteren van je model
grossraumwagen heeft het over CFL koelwagens die met CFR wagens door elkaar zouden worden gebruikt.
In de jaren 70/80 waren er nog geen Fccpps, dus ook het ballasten gebeurde met 'normale' of de afgezaagde (Linne) Fcs.
Dus als ik het goed begrijp zijn deze NS E-z's niet juist:https://marnan.eu/roco-46045-h0-ns-hoge-bakwagen-bieten-open-wagen-23394
Er kwamen wel Roemeense vierassers (CFR) met stro naar NL. Ik heb wel eens een foto gezien, ooit™, ergens™... (ms bij jandcargo?)Model is er van Brawa.