Ik miste hem ook, maar zou de rechter weerstand van 4.7k niet een diode 1N4007 kunnen zijn?mvg spock
Ik heb eens op de website van Etecmo gekeken. Wat een chaotische toestand. Na veel zoeken de handleiding van de bezetmelder gevonden. Maar daar zie ik nergens wat voor uitgang die heeft.Ze verwijzen naar de eigen relaismodule, dus ik dacht: misschien word ik daar wat wijzer. Maar die relaismodule is nergens te vinden.
Het schema hiervan heb ik.
De uitgang van het bordje is een dubbele optocoupler voor 2 bezetmeldingen, 1 ervan sluit je aan op de ingang van dat handgetekende schematje dan krijg je,Melding bezet,opto aan,basis 547 hoog,Relais op en rijden maar.Dus de 2 draden doorverbinden, komt het relais dan wel op zonder brommen?
Meet eens de ohmse weerstand van de relaisspoelen.
Zelfs een relais van 170 ohm trekt maar 70 mA. Zou dus makkelijk moeten kunnen.Maar wat Bert zegt, meet eens wat spanningen, t.o.v. de min 12V. Op de basis zal dat ongeveer 0,6V zijn, op de collector 0,2V. Als de spanning op de collector veel groter is, dan betekent dat dat de transistor niet ver genoeg wordt open gestuurd.En dan nog maar eens de vraag: weet je zeker dat emitter en collector niet verwisseld zijn?