De baan omschakelen om een analoog trammetje uit te proberen is weer makkelijker zonder isolaties.
Koploper reageert zo goed op de stroomdetectie...
Ik zag isolatielassen daarin niet zitten. Dus dacht ik in eerste instantie aan reedcontacten en magneetjes.
Je isolaties zijn toch aangesloten op stroomdetecties en die laten gewoon stroom door naar de trams. Het enige wat je hoeft te doen, is je ringleiding uit je IB te trekken en in je trafo te steken.
Wat je daarmee kan, is de flexrails vast solderen. En dan doorslijpen. Dan blijft de rails zitten. Die specifieke bielzen van het plaatje kunnen dit weer niet omdat ze van onder naar boven doorgemetaliseerd zijn. Ik kan evt nieuwe maken, mocht je graag in flexrails zaagsnedes willen zetten...
Ik zelf zou eigenlijk om die laatste reden eigenlijk naar stroomdetectie neigen. Ik weet niet hoe goed die trams gaan met magneetjes.
Zo kun je ook allerlei extra triggerpoints inbouwen voor bijvoorbeeld die knipperlichten aan- en uitschakelen ....... Of belletjes geven op specifieke plekken.
Al die dingen kunnen ook met stroomdetectie
Dat wachten&aanschuifprobleem manifesteert zich m.i. met name in het ondergrondse deel? Daar zie je toch niet dat de trams onnatuurlijk moeten wachten.
Maken kleinere wielen slechter contact? Het raakvlak zal niet veel verschillen, denk ik.