Het zou interessant zijn een testopstelling te maken. Je zou dan een DCC generator op een lange lijn van b.v. 10 meter ,liefst nog meer aan moeten sluiten waarop aan het einde een decoder is aangesloten en een goede scope. DDan moet er wat gedaan worden met de soort draad , massief of,met litzedraad .Ik twijfel echter of we op die manier de praktijk van een modelbaan na bootsen ....
...Karst heeft misschien nog wel resultaten gedocumenteerd. Voor mij is het eigenlijk gewoon duidelijk. Of het Skineffect wel of geen invloed heeft, we blijven adviseren om met soepele aders te werken in clusters. Dan heb je van alle problemen geen last Na mijn vakantie heb ik überhaupt voorlopig geen tijd. Moet eind augustus een showroom afhelpen en een winkelpand ontruimd, en daarna nog de werkplaats afmaken zodat ik aan die enorme modelbaan kan beginnen.Iets met heel druk en veel te doen.
Morgen is het pokkeweer, we gaan dan kasteel Vianden maar eens bezoeken
.......Dat de hoogspanningskabels die buiten door het landschap gaan van aluminium zijn dat wist ik maar dat er een staal kabel in zat is voor mij nieuw, vond het al vreemd dat aluminium zo sterk was en zulke lange stukken kunnen overbruggen, nu leer ik ook wat.......
Er loopt zelfs een datalijn met mee is mij ooit verteld, die zit weer verwerkt in de aardkabels.
Ik heb wat aan het skin effect zitten rekenen,