Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door j.ossebaar
Vandaag om 17:00:14
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
  

Auteur Topic: Da's Daz 2  (gelezen 8273 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #45 Gepost op: 21 November 2024, 22:35:34 »
De VT 137 heeft een museale rit gemaakt naar Vlieringland, een stadje verderop.
Ze staat hier op een zijspoor te wachten tot ze weer langs het perron kan worden opgesteld voor de terugreis naar Daz.



Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #46 Gepost op: 21 July 2025, 10:44:46 »
Bouw opgepakt.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #47 Gepost op: 21 July 2025, 17:03:20 »
Uiteindelijk is Duin aan Zee uitgerust met twee wissels, twee perronsporen en een spoor naar ws de fabriek De Olifant. Bij de Olifant komen meerdere spoortjes, waaronder 1 naast het terrein.
Op dat olifantenspoor kan straks ook een e-lok even staan om kop te maken met een getrokken trein.
Morgen wordt de boel gefixeerd. De wissels worden handbediend.














BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2172
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #48 Gepost op: 21 July 2025, 17:06:02 »
 (y)
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #49 Gepost op: 26 July 2025, 16:40:23 »
Niks leukers dan wat aanrommelen.
Het verdere verloop van de sporen geschetst.
vlnr: Duin aan Zee, vrije baan, station Geennaam met lb een lokloods en dieselplek, helmaal middenboven een doorgaand spoor wat in het rechter deel achter een schot nr een 1-sporige halte leidt, middenop het bovendeel eerst een 3, 4-tal opstel, cq rangeersporen en een stationnetje met twee via een aanbrug te bereiken sporen, 5 rijtuigen lang in de buitenboog, en linksonder twee kadespoortjes die ingewikkeld te bereiken zijn  :angel:
Van rechts komt ook nog een tramspoor.





Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #50 Gepost op: 26 July 2025, 16:47:25 »



 






BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 2172
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #51 Gepost op: 26 July 2025, 16:55:33 »
mooie ontwikkeling
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #52 Gepost op: 03 August 2025, 11:36:48 »
Klopt, maar ik ben er nog niet. De lokloods ligt echt verkeerd tov de sporen en er is te weinig uithaalspoor en ruimte in die hoek. Wordt vervolgd.

Wordt vervolgd ook met het stationnetje wat er nu al een fikse poos ligt, nl dat boven de werkplek.
Het perron ligt inmiddels vast, maar was te kort. Ik heb het aangevuld met een extentie die later een asfaltperron gaat verbeelden met een helling baan voor de reizigers. De basis ligt, de hellingbaan nog niet. Die hellingbaan wordt straks geflankeerd door stenen muurtjes met ronde hoeken en mss nog een gietijzer hekwerkje erop. Geen idee nog, verzin het al schrijvende.
Bovenleiding komt over beide perronsporen en een stukje Olifant-spoor. Of.... hm, daar moet ik nog s naar kijken. Een extra wissel kan wonderen doen. Wordt vervolgd.  ;)

Het café van IJmc zou een groot terras krijgen.
Echter door het verlengen van het perron verschuift het tramspoor en wordt het terras kleiner: een rijtje langs de gevel.
Voor het cafe en de stationsentrée langs is dan wel weer plek voor een geveinsd dubbelspoor. Tramsporen komen in de weg.
Wordt puur een fotopunt.








Afgelopen week ook in Elburg geweest. Voor het tamdeel, verre toekomst, zoek ik motieven om na te bouwen. Zo komt er bijvoorbeeld een stukje Belgisch langsdewegtramspoor ala Thuin.

In Elburg zijn deze brug en stadspoort te vinden, met een coupure op de voorgrond. Daar kan ik wel wat mee.









Tot zover weer.

Groet
Huibert

Keska

  • Offline Offline
  • Berichten: 408
Re: Da's Daz 2
« Reactie #53 Gepost op: 03 August 2025, 12:53:48 »
 :)

Als je Elburg via de andere poort verlaat is aan de linkerkant nog een oude tramremise! Nu super van Jumbo.
Walter

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #54 Gepost op: 03 August 2025, 19:38:15 »
Ook een mooi gebouw, maar ik heb al een tramremise.....

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #55 Gepost op: 03 August 2025, 20:15:23 »
Kwam ik net bij toeval tegen, de tramremise in Elburg.  Fotoos van april 2023.






Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8527
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Da's Daz 2
« Reactie #56 Gepost op: Vandaag om 14:07:16 »
En dit wordt de sigarenfabriek van De Olifant.
Ook dit idee stamt van een ouder plan: In Heen deelde De Olifant het terrein met de locomotiefloods. Toen bouwde ik dit pand van plasticplaat, nu komtie van Markenburg. Uiteraard is de gouden olifant die bovenop de gevel komt, bewaard gebleven.
Het gebouwtje is tamelijk bescheiden qua omvang zodat er met gemak wat sporen naast en achter kunnen liggen.