Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 11:52:54
Bietschtalbrücke h0 door Brouwersbaan
Vandaag om 11:46:22
IiTrain akties op tijd aanmaken. door Hasenwald
Vandaag om 11:45:15
verlichting op mijn draaischijf zeten door rjr
Vandaag om 11:33:44
Project X...... door MathynK
Vandaag om 11:29:45
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 11:23:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:44:53
Kleinspoor NS450 kitje door Pauldg
Vandaag om 10:25:22
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 10:18:39
Een nieuw baantje op Micromodules door Huup
Vandaag om 09:37:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 09:23:44
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Sikko
Vandaag om 08:47:26
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 08:29:08
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 08:05:25
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 07:52:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 07:50:22
Baan in Los Angeles door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:56:46
't Boemeltje door MOVisser
Vandaag om 00:26:40
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 00:24:17
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door hmmglaser
13 October 2025, 23:17:38
Albert's fantasie in schaal 0e door Scratchbuilt
13 October 2025, 23:02:04
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door MadhouseNL
13 October 2025, 22:24:25
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
13 October 2025, 21:07:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
13 October 2025, 20:34:19
Da's Daz 2 door NS264
13 October 2025, 20:19:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frank 123
13 October 2025, 18:49:04
zoeken waar een draad zit op de baan door Ronald Halma
13 October 2025, 18:13:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
13 October 2025, 17:40:43
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
13 October 2025, 17:32:37
Multimaus Error 13 door Ronald Halma
13 October 2025, 17:31:44

Auteur Topic: Iets op Ebay kopen  (gelezen 19996 keer)

stig

• Offline Offline
Re: Iets op Ebay kopen
« Reactie #45 Gepost op: 14 May 2008, 18:24:05 »
Bijna alle aanbiedingen beginnen vanaf 1 euro. Dit in tegenstelling tot Ebay.nl, waar vaak een (te) hoge startprijs wordt gebruikt, waardoor het object domweg niet verkocht wordt.

Helemaal waar en daardoor nauwelijks interessant.

Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Usa-aankopen. Een gedegen check van de aanbieder is dan wel zeer verstandig. Verhaal halen bij ingebreke blijven wordt dan lastig.

Ik check altijd bij iedereen de status. Als iets in het verleden is gebeurd, boeit het niet, het gaat me om de laatste 2 jaar daaromtrend. Dit geld ook voor handelaren. Veel winkeliers hebben een ebay account om van hun winkeldochters af te komen. Sommigen hebben echter een nonchelante houding over het afhandelen. Wat dat betreft, geef mij maar een Duitser!

't Gekke is  dat ik de slechtste ervaring heb met Nederlandse aanbieders: niet leveren omdat de prijs te laag was...... Object reeds verkocht via Marktplaats en dat soort smoezen.
Geef je dan negatieve feedback, krijg je altijd negatieve rancune-feedback terug. Fijn als je 10-tallen transacties met 100% feedback hebt gehad.

Dat heb je echt overal. Daar kom je ook achter als je (zoals ik) 's nachts de profielen aan het nalezen bent. Erg vermakelijk soms, hele soaps spelen zich af.

Misschien kan via Beneluxforum ook wel een soort online treinenhandel gaan lopen. Ik heb wisselende ervaringen met MP.

Als je maar niet denkt dat hier dus geen hufters tussen zitten... Ze zijn overal...

Ik kan vaak niet wachten tot de laatste 10seconden, ik werk meestal 12-14uur per dag namelijk.

Wanneer lopen de Amerikaanse veilingen af? 'S nachts. Wanneer werk ik meestal: 's nachts. Waar heb ik  internettoegang? Op mijn werk.  ;D

Tip voor het bieden als je echt iets wilt kopen in de laatste 10 secondes:

Zo doe ik het ook altijd, tenzij ik echt niet kan, dan vul ik maar mijn maximum in en hoop er het beste van.

De mooiste koopjes kwamen eigelijk altijd onverwacht. Bijv. een direct kopen aanbieding, of een veiling die op een ongelukkig moment afliep, of een veiling met verkeerde trefwoorden en dus haast onvindbaar. Wat ook nog meespeelt is de goedkope dollar. Voor een Amerikaan is 50$ nog steeds 50$. Voor mij ging het van 50Euro naar 35 Euro. Da's ff andere koek. Kortom, zij bieden nog steeds max 50 $, ik kan daar bijna altijd wel overheen. (ik moet me verdorie nog inhouden ook...)

Laatste tip, wees blij met wat je gekocht hebt, ook als er een dingetje afgebroken is wat niet vermeld was. Waarschijnlijk heb je het altijd nog voor minder gekocht dan nieuw in de winkel. Of is het hier niet eens verkrijgbaar.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Roelof

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 14 May 2008, 18:29:07 »

Wanneer lopen de Amerikaanse veilingen af? 'S nachts. Wanneer werk ik meestal: 's nachts. Waar heb ik  internettoegang? Op mijn werk. 

Via intranet? Bij ons lukt dat absoluut niet, helemaal dichtgetimmerd.

stig

• Offline Offline
« Reactie #47 Gepost op: 14 May 2008, 18:35:37 »
Wij hebben om technische redenen volledig en legaal internet toegang.  ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Roelof

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 14 May 2008, 18:37:53 »
Mazzelkont.

Aad

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 14 May 2008, 19:12:52 »

Ook ik heb die mogelijkheid, toch probeer ik daar als het even kan  geen gebruik van te maken, zo ik er al tijd voor heb..........
Daarnaast elke goed georganiseerd bedrijf laat allerlei monitoring op het intra-en internetgebruik plaatsvinden.

gr.

Aad
Ep.3/4 H0 Flm* Twin en Aster Live steam DB spoor I

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #50 Gepost op: 14 May 2008, 19:22:58 »
Mag ik jou voortaan de schuld geven als de rode bakken op werk gele kaarten missen of groene kaarten hebben? :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 14 May 2008, 19:25:32 »
Ik probeer juist zoveel mogelijk gebruik van internet te maken. Als ik in een nachtdienst 7 van de 8 uur kan internetten kan ik van een geslaagde werkdag(nacht) spreken... ;D

Mag ik jou voortaan de schuld geven als de rode bakken op werk gele kaarten missen of groene kaarten hebben? :P

Nee, dat mag jij niet! Want dat is mijn pakkie an niet! ;D
« Laatst bewerkt op: 14 May 2008, 19:27:15 door stig »

Aad

• Offline Offline
« Reactie #52 Gepost op: 14 May 2008, 19:26:17 »

Zo doe ik het ook altijd, tenzij ik echt niet kan, dan vul ik maar mijn maximum in en hoop er het beste van.

Wanneer je daar wat moeite mee hebt  kan je ook gebruikmaken van zgn. 'snipers' dit zijn biedprogrammaatjes waarmee je in de laatste seconden kan toeslaan.

Tis soms verbazingwekkend wat er gebeurd. Ik had interresse voor een Aster Br96, een byz. fraaie mallet  die 1 minuut  voor het einde nog op 2100 euro stond.  Ik had, bij wijze van spreke, 2800 gespaarde euroos in mijn knuistjes, maar kwam er in de laatste seconden helemaal niet meer aan te pas. Ding ging in 12 seconden naar 4400 euro!  ??? Meer dan een verdubbeling. Ach ja soms klopt het hart je in de keel...... ;D

gr.

Aad

stig

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 14 May 2008, 19:28:08 »
Ach ja soms klopt het hart je in de keel...... ;D

Topsport is het! :D

Aad

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 14 May 2008, 19:39:31 »
In een grijs verleden  ;D was ik koper en geloof het of niet, een jaar of wat later veilingmeester  bij een van de weggefuseerde groenteveilingen.
Het kon toen ook wel eens spannend worden in de banken van de afmijnzaal.
Diezelfde  spanning is bij het Ebayen ook merkbaar.
Pas op, het kan verslavend zijn of worden.......... ;D

Een weetje over Ebay Duitsland: onderzoek heeft aangetoond dat ca. 50000 personen zich dankzij deze veilingsite zelfstandig ondernemer kunnen noemen.
Duitsers zijn het afgelopen decennium ware schnaepschenjaeger geworden. Een verklaring voor het grote succes van Ebay aldaar.

gr.

Aad
« Laatst bewerkt op: 14 May 2008, 19:49:04 door Aad »

verzameldirk

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 14 May 2008, 19:44:38 »
@ Aad (en anderen):
Tip voor het bieden als je echt iets wilt kopen in de laatste 10 secondes:
Ik open een tweede tabblad op mijn pc met een (veel) hoger bod. Dit blad staat direct klaar om bevestigd te worden ( bij ebay moet je namelijk een keer bevestigen en dat duurt even..........).
Zo is het me al een paar keer gelukt om in de laatste seconde een object te kopen Kees-jan

Ik werk met CompuServe op de ene browser, en met IE op de andere, en naast me staat een zgn.  "atoom" klok.

Heb daardoor al honderden transacties gewonnen  ;D

Ga nu het door mij als redelijk gevonden bedrag bevestigen ca 12 seconden voor het einde van de veiling. ;D

Zo heb je geen slapende honden wakker gemaakt, als jullie begrijpen wat ik bedoel, dus gewoon niet eerder gaan bieden als vlak voor het einde der veiling. :P

Dirk Bolt

ReesCees

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 14 May 2008, 19:49:14 »
Het tellertje onderaan het object geeft ook een aardige indicatie van het aantal bezoeken voor het object..............(gaat dat omhoog dan weet je dat je niet alleen bent).

pfffffffff zo wordt het bijna een wetenschappelijke studie over het Ebayisme.

Kees-jan

Patrick Pontier

• Offline Offline
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
« Reactie #57 Gepost op: 14 May 2008, 20:31:28 »
@amber
Die vliegende hamburger was echt een mazzeltje. 'k Heb het hele weekend de prijs in de gaten gehouden en vergeleken met nieuwprijzen. Er staan (stonden) nieuwe op voor 109 euro excl. In het laatste half uur ging het wat harder en in de laatste 15 seconden gooide ik het bod er in en bingo. Gewoon regelmatig actualiseren en actie
Waarschijnlijk vanwege het goede weer en de pinksteren was het gewoon rustig in de handel. Zo ging er ook een ET87 van minitrix voor slechts 70 euro weg.
Rond feestdagen of andere 'Duitse' dagen kun je nogal eens scoren. Een 'Duitse' dag betekend dat bv Venlo volstroomt met koopjesjagers en weet ik dat ik moet ebayen. ;D

Groeten,
Patrick

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 14 May 2008, 21:31:49 »
12 California Zephyr wagens voor 300 euro all-in. Nieuwprijs is 65$ per stuk.  :-*

Eh,, Stig, een vriendelijk verzoek om niet steeds mede te delen wat voor mooi spul je uit de VS hebt. Ik krijg iedere keer weer een beetje spijt van mijn keuze voor Nederlands materieel wanneer je zo'n berichtje stuurt. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 14 May 2008, 21:33:07 »
Misschien kan via Beneluxforum ook wel een soort online treinenhandel gaan lopen.

Nou ja, we hebben de 'Eerste Hulp Bij Onderdelen'-rubriek, waar je dingen te koop kunt vragen of aanbieden.

Maar zoals al gezegd, hufters heb je overal. Altijd voorzichtig zijn, dus.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40