Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 19:14:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:06:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
  

Auteur Topic: M rail - kortsluiting  (gelezen 9300 keer)

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5109
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #45 Gepost op: 17 June 2024, 21:33:53 »
Citaat
Met een MS1 die de TS heeft kan je maximaal 1,2 A op je baan hebben
Met een sniffer booster naar keuze kan je vele malen zoveel stroom hebben. Je hoeft alleen maar mFx op te geven voor al het stroom wat je wilt. En volgens mij heb je ook boosters die wel mFx doorgeven maar ik weet even niet welke.

Citaat
Als je analoog rijdt kan je geen sluiting hebben zonder dat de boel meteen op stop vliegt. Maar digitaal gaat dat niet zomaar goed, de MS1, MS2 en MS3 zijn beveiligd.
Ik snap hier niks van. Analoog werkt niet met sluiting, digitaal werkt niet met sluiting. Wat is nou je punt?

Citaat
Met een MS3 heb ik ook gezeik gehad met oude C-rails die ik gebruikte op een nieuwe MS3 waardoor ook sluiting ontstond
Van deze zin kan ik ook weinig kaas maken. Ik snap alleen dat je kortsluiting had?

Citaat
Vervolgens van alles uitgesloten, hielp niet
Dan doe je iets verkeerd in je werkwijze.

1). Ik zou al het materieel van de baan halen. Dan kan je materieel al uitsluiten.
2). Centrale loskoppelen en op een los stuk rails hangen. Dan kan je op dat punt al uitsluiten of de centrale problemen geeft. Eigenlijk weet je hier al dat het in je spoor of bedrading zit.
3). Multimeter op je baan zetten, dan weet je binnen 1 tel of je sluiting heb.
Vanaf dat moment is het zoeken. Baan telkens halveren en kijken waar je sluiting zit.

Ik vind het wel knap hoe je sluiting met C-rail kan veroorzaken. Met K-rails is dat heel makkelijk, ff zo'n lipje naar boven vouwen en het kwaad is geschied. Was je C-rails al beschadigd? Ik snap niet hoe die contactje tegen elkaar kunnen komen. Het is redelijk hufterproof rails vond ik.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1783
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #46 Gepost op: 17 June 2024, 23:01:50 »
Met een sniffer booster naar keuze kan je vele malen zoveel stroom hebben. Je hoeft alleen maar mFx op te geven voor al het stroom wat je wilt. En volgens mij heb je ook boosters die wel mFx doorgeven maar ik weet even niet welke.


Met een MS1 hou je dan alleen motorola over. Kun je beter een oude 6021 aan je baan hangen. ;D

Bart

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5109
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #47 Gepost op: 17 June 2024, 23:14:09 »
Good ol' 6021 met z'n aanvullende accessoires. Beste dingen die ze ooit gemaakt hebben  (y).
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6858
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #48 Gepost op: 18 June 2024, 06:08:37 »

Met mijn MS3 kan ik maximaal 1,9 A op mijn baan hebben.


Je hebt een instapset 29000 met een MS2. Een MS3 bestaat niet.

C-rails

  • Gast
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #49 Gepost op: 18 June 2024, 06:51:59 »
Heb het draadje even doorgelezen, maar begrijp ik je goed, dat je twee aansluitrails op de baan hebt? Dus twee keer zo'n 'kastje' wat je normaal onder de c-rail klikt?

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2412
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #50 Gepost op: 18 June 2024, 08:32:46 »


Zou het probleem niet in die aansluitbox kunnen zitten, dat er hier een beschadiging/slecht contact in zit??

Ik zie een aansluitbox welke geschikt is voor C rail die volgens mij bewerkt is om deze te kunnen laten werken met M-rails.
Misschien een andere aansluitbox proberen, er zijn dan 2 opties:

  • Aansluiten middels aansluitrail 24088 (met dan zowel links als rechts een overgangs rail van M-rails naar C-rails)
  • Aansluiten middels aansluitbox 60115

https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_60651/60652_Mobile_Station

mvg,

Matthijs

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 7685
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #51 Gepost op: 18 June 2024, 09:17:31 »
TS is hier al 9 dagen niet meer geweest. Doe geen moeite
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18280
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #52 Gepost op: 18 June 2024, 09:45:39 »
Dat bedoel ik, we maken ons heel er druk maar ik geloof niet dat het de TS nog iets interesseert.
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #53 Gepost op: 18 June 2024, 11:05:14 »
Ja altijd jammer dit met onze goed bedoelde hulp en een TS die met de noorderzon vertrokken is.
Gr.
Eric

bask185

  • Offline Offline
  • Berichten: 5109
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #54 Gepost op: 18 June 2024, 11:17:46 »
NIVEA => Niet voor een ander invullen  >:(. We weten niet waarom TS 9 dagen niet ingelogd heeft.
Misschien is die op vakantie,
misschien is er een familielid overleden,
misschien logt hij nu eenmaal niet zo vaak in als wij.
misschien heb ik hem weggejaagd met reactie #22
misschien wilt hij wel vanavond antwoorden, leest hij vervolgens eerst deze negatieve ellende en besluit ja, *** dit forum maar..

Punten zijn:
A). We weten het gewoon niet.
B). negativiteit is gewoon niet nodig. Je kan ook gewoon.. niks zeggen.

Bas
Train-Science.com
Train-Science github
It ain't rocket science ;-)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18280
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #55 Gepost op: 18 June 2024, 13:08:02 »
Is geen negativiteit. Is alleen al heel vaak aan de orde geweest dat een TS niet meer reageert. En als je een probleem post wat schijnbaar belangrijk is voor je is het fijn dat je dan ook de antwoorden vervolgt die op jou vraag komen. Maar ergens halverwege proefde ik hier wat ergernis van de starter over onze discussie mbt de bedrading.

Je kan ook gewoon.. niks zeggen.

Bas

Haha! Ja Bas, dat klopt! (iets met spiegel  ;D )
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Josephes

  • Offline Offline
  • Berichten: 314
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #56 Gepost op: 19 June 2024, 16:18:25 »
TS kan beter bij het 3railforum vragen.
Daar zitten meer Marklin techneuten.

Jos

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #57 Gepost op: 19 June 2024, 16:49:09 »
Neuh... Het is een probleem wat bij de aansluitbox en rails zit. Niet met het kennis van het forum. TS heeft de aansluitbox aanpast om ook M-rails te kunnen gebruiken. Standaard was de MS1-aansluitbox voor C-rails. Sommige deden het op de manier van: 2 draadjes aan de rails (1) en de puko's (1) om zo aan te sluiten op de M-rails. Als je de aansluitbox gaat openen om de boel door te verbinden dan kan daar ook iets misgaan.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18280
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #58 Gepost op: 19 June 2024, 17:16:32 »
Dat bedoel ik, we maken ons heel er druk maar ik geloof niet dat het de TS nog iets interesseert.

Dat. Zolang de starter van dit draadje niet meer reageert heeft het vrij weinig zin om nog een advies te geven. 10 juni het laatst actief dus heel veel brand heeft hij niet. Zoals ik al eerder schreef:

Maar ergens halverwege proefde ik hier wat ergernis van de starter over onze discussie mbt de bedrading.

Klaar  ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

RNRS001

  • Offline Offline
  • Berichten: 33
Re: M rail - kortsluiting
« Reactie #59 Gepost op: 25 June 2024, 08:47:54 »
TS is hier al 9 dagen niet meer geweest. Doe geen moeite

Dat bedoel ik, we maken ons heel er druk maar ik geloof niet dat het de TS nog iets interesseert.

TS ligt met een keelontsteking op bed én is bezig met het afsluiten van zijn werk zodat hij over 3 weken op vakantie kan. Weinig tijd dus om van alles te controleren. De onderbuikgevoelens over de trafo die geen trafo blijkt te zijn én een foto van de baan terwijl ik er aan bezig was te willen vergelijken met een huidig probleem leg ik naast mij neer. Als je het systeem niet kent heeft het mijns inziens weinig zin om tips te geven. Het komt vooral over om het aan iets te kunnen wijten omdat je het eigenlijk niet weet.

Verder dank ik diegene die écht wilden meedenken in plaats van een nieuweling af te willen kraken op de zogenaamde onprofessionaliteit. Op die antwoorden kom ik later terug. Zodra ik weer ter been ben én energie heb ga ik hier gewoon weer naar kijken.
« Laatst bewerkt op: 25 June 2024, 08:51:30 door RNRS001 »