Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 23:03:40
Piko 1136 van AC naar DC door Blausee-Mitholz
Vandaag om 22:51:54
Railcom zender bouwen door bask185
Vandaag om 22:35:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 22:21:46
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 22:08:53
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 22:05:28
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 22:04:41
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:50:58
CIWL type P door sncf231e
Vandaag om 21:48:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door ES44C4
Vandaag om 21:19:32
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29

Auteur Topic: Vragen over Madurodam  (gelezen 7775 keer)

virmfan

• Offline Offline
Vragen over Madurodam
« Gepost op: 04 June 2024, 12:25:56 »
Is Madurodam de moeite waard om er een hele dag door te brengen, gezien de treinreis vanuit Amsterdam. Zijn er geheimen ("easter eggs" in het Engels) om te zien? Hoe druk zou het in juni zijn?

Waar zou je in de buurt goed bier kunnen halen? De website zegt dat Panorama Café in Madurodam bier heeft of zou het beter zijn om ergens anders heen te gaan? Weet iemand of je met een ticket weg kunt (bijvoorbeeld om bier te halen of een sigaret te roken) en terug kunt komen zonder opnieuw te betalen? Bedankt voor alle informatie.

-Mike
« Laatst bewerkt op: 04 June 2024, 12:27:36 door virmfan »

MOVisser

• Offline Offline
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Vragen over Madurodam
« Reactie #1 Gepost op: 04 June 2024, 12:47:06 »
Ik zou zeggen probeer het eens uit.
Dan weet je welke antwoorden er op je vragen te geven zijn.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Zaterdag 23 augustus ben ik er weer...

FritsT

• Offline Offline
    • nulpunt
« Reactie #2 Gepost op: 04 June 2024, 12:53:03 »
Neem je bier naar keuze mee zoek een bankje in de zon en geniet van al de toeristen die je het zicht op de prachtige modelbouw in 1:25 ontnemen.
« Laatst bewerkt op: 04 June 2024, 12:54:57 door FritsT »

R1954

• Offline Offline
« Reactie #3 Gepost op: 04 June 2024, 13:08:04 »
Ik zou zeggen probeer het eens uit.
Dan weet je welke antwoorden er op je vragen te geven zijn.

Ronald Visser

En geef de antwoorden hier weer, ik denk dat je er velen een groot plezier mee kan doen.

Veel plezier.
Preust ;)
Vrindelijke groet.

R.

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #4 Gepost op: 04 June 2024, 13:08:28 »
Waar zou je in de buurt goed bier kunnen halen? De website zegt dat Panorama Café in Madurodam bier heeft of zou het beter zijn om ergens anders heen te gaan? Weet iemand of je met een ticket weg kunt (bijvoorbeeld om bier te halen of een sigaret te roken) en terug kunt komen zonder opnieuw te betalen? Bedankt voor alle informatie.

Ik zou zeggen kijk eens op de website van madurodam.
Antwoord op een van je vragen:
Citaat
Vanaf 1/1/2020 mag er nergens meer gerookt worden behalve op een daartoe aangewezen gedeelte van het Taste of Holland terras naast de ingang van de toiletten
En bier zal je ook wel in dat restaurant kunnen krijgen. Of het goed bier is? Ligt helemaal aan je eigen definitie denk ik. Denk dat het het standaard bier is wat ze in dit soort gelegenheden hebt.

En terugkomen zonder betalen? Wat denk je zelf? Lijkt me logisch dat als je het park verlaten hebt je weer moet betalen om binnen te komen.

Wat Ronald ook al aangeeft. Probeer het uit. Dan weet je het. Zo'n wereldreis is het vanuit Amsterdam nou ook weer niet  ;D
Gr.
Eric

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 04 June 2024, 13:09:00 »
Madurodam ligt al half in de duinen. Er is niet echt een winkelcentrum of strip met café's omheen of op loopafstand. Of je moet naar de archipelbuurt of het statenkwartier gaan wandelen. Ik zou het combineren met een (half) dagje Scheveningen. Eventjes verder met tram 9. Op het Zwarte Pad kan je meer soorten bier drinken dan je aankan.

Een hele dag Madurodam zou ik niet trekken, maar een combi wel. En vanuit Amsterdam? Ach, dat is toch wel te doen. Als het nou Oude Pekela was.  :)
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

hgr

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 04 June 2024, 13:41:59 »
Een aantal jaar gelden zijn wij met de kinderen, toen tieners naar "Soldaat van Oranje" geweest met hotelovernachting. De zondag zijn we naar Madurodam geweest, wisten ze niks van en we hielden ons hart vast hoe ze het zouden vinden.
Beide meiden reageerden verrast, "hier had ik altijd nog wel eens heen gewild"
Het is geen dagattractie, Is het natuurlijk wel hoe lang je bij elke onderdeel blijft staan.
Ik vond het en mijn meiden ook, zeer de moeite waard.
De laatste keer ervoor zat ik nog basisschool en ze we er op schoolreisje geweest of met mijn ouders, het was wel een stuk kleiner (en voller) dan in mijn verbeelding.

Wij zijn daarna nog, gezien "Soldaat van Oranje" de avond er voor, naar de Waalsdorpervlakte geweest

Groeten

Herbert
---------------------------------------
2-rail, Yamorc YD7001 (omgebouwde DR5000) centrale, DCC-next, ARLOCO en 1 DR40888LN-CS. PECO code 100 rails

virmfan

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 04 June 2024, 13:56:21 »
En terugkomen zonder betalen? Wat denk je zelf? Lijkt me logisch dat als je het park verlaten hebt je weer moet betalen om binnen te komen.

In mijn ervaring is het bij sommige evenementen en attracties wel mogelijk om met het ticket opnieuw binnen te komen.

Ik zou het combineren met een (half) dagje Scheveningen. Eventjes verder met tram 9. Op het Zwarte Pad kan je meer soorten bier drinken dan je aankan.

Ik had niet door hoe dicht Madurodam bij het strand ligt. De Pier klinkt interessant. Bedankt voor het advies.

Ik ging ervan uit dat er op dit forum mensen zouden zitten die Madurodam heel goed kennen. Excuses aan allen als dit domme vragen zijn en voor mijn gebrekkige kennis van het Nederlands.

1200blauw

• Offline Offline
  • Twentelijn 1968-1980
« Reactie #8 Gepost op: 04 June 2024, 14:03:03 »
De reacties zijn indirect een compliment. Je Nederlands is zo goed dan de meesten niet in de gaten hebben dat je uit het buitenland komt. De suggestie de dag verder op te vullen met het strand is een goede. Dat doen Nederlanders vaak ook als ze naar Madurodam gaan. In jouw geval zou je ook de binnenstad van Den Haag (Binnenhof, Mauritshuis, Gemeentelijk Museum) kunnen bekijken, maar aangezien je bier noemt denk ik dat daar de interesse niet zo ligt.

Echt goede biertjes proef je denk ik het beste in België. Zelf ken ik Gent een beetje. Daar heb je veel cafés met lekkere lokale biertjes.
« Laatst bewerkt op: 04 June 2024, 14:07:44 door 1200blauw »

virmfan

• Offline Offline
« Reactie #9 Gepost op: 04 June 2024, 14:14:17 »
Beide meiden reageerden verrast, "hier had ik altijd nog wel eens heen gewild"

Ik weet nog dat ik als jongen foto's van Madurodam zag en fantaseerde over een bezoek daaraan. Ik stelde me voor dat ik radiografisch bestuurbare vliegtuigen zou besturen met camera's erboven met een "first person view". Dat was ver vooruit op de tijd van de jaren 80, zeker op schaal 1:24, maar misschien is het nu mogelijk, ook al is het net zo'n onrealistische fantasie. Hoe dan ook, het is absoluut een plek die ik al lang wilde zien.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 04 June 2024, 14:18:40 »
De laatste keer hebben we madurodam gecombineerd met SEA LIFE Scheveningen. En daarbij ook nog wat tijd doorgebracht op het strand.
Is prima te lopen van madurodam naar het strand, dus hoef je helemaal niet de tram voor te nemen ( al kan dat natuurlijk prima als je niet z'n wandelaar bent )
En aan het strand is echt wel ergens iets te vinden waar je wat drinken kunt krijgen.

Madurodam is op zich leuk, en als je er echt van houd misschien best wel een dag vol te houden, maar op zich ook prima te zien binnen een halve dag.

Heb wel de ervaring dat je bij een evenment opnieuw naar binnen kan, krijg je een tijdelijke stempel op je hand zodat je opnieuw naar binnen kunt. Of dat hier ook kan weet ik niet. Toen wij het deden hadden we een combi ticket, maar weet niet meer zeker of je toen ook meerdere keren bij dezelfde naar binnen kon? Is al best wel even geleden. Even navragen aldaar.

Roelco

virmfan

• Offline Offline
« Reactie #11 Gepost op: 04 June 2024, 14:23:21 »
De reacties zijn indirect een compliment. Je Nederlands is zo goed dan de meesten niet in de gaten hebben dat je uit het buitenland komt. De suggestie de dag verder op te vullen met het strand is een goede. Dat doen Nederlanders vaak ook als ze naar Madurodam gaan. In jouw geval zou je ook de binnenstad van Den Haag (Binnenhof, Mauritshuis, Gemeentelijk Museum) kunnen bekijken, maar aangezien je bier noemt denk ik dat daar de interesse niet zo ligt.

Echt goede biertjes proef je denk ik het beste in België. Zelf ken ik Gent een beetje. Daar heb je veel cafés met lekkere lokale biertjes.

Ik spreek heel weinig Nederlands. Ik probeer het een beetje te leren met Duolingo om beleefd te kunnen zijn. Normaal gesproken spreek ik daar alleen Engels. Deze berichten zijn vertaald met Google.

Bedankt voor de suggestie om meer van Den Haag te ontdekken. Ik hou van musea.

Ik hou ook van Belgisch bier, met name donkere en sterke trappistenbieren. Ik noem bier halen bij Madurodam, omdat ik vind dat een beetje dronkenschap goed bij zulke ervaringen past.

HuubvG

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 04 June 2024, 15:01:18 »
Om te beginnen: als kind ben ik een paar keer mee geweest met familie die in Den Haag woonde, het bezoek duurde hooguit een paar uur. Later ben ik met mijn kinderen er wezen kijken, ik vond het nog steeds even leuk, mijn kinderen ook, maar ook weer voor een paar uur. De pier in Scheveningen was waar we terecht kwamen na het bezoek.

Roken en drinken doe ik ook, maar een lekker biertje zou ik nemen als ik weer thuis was. Ik word lamlendig van drank, dus doe ik dat maar niet. Een rokershoekje is altijd wel te vinden, al wordt het een tevreden roker steeds moeilijker gemaakt.

Mijn idee: je moet het een keer gezien hebben, ga er heen, druk of niet. Een paar uur is voldoende, maar de rest van de dag kun je toch gewoon vrij nemen? De indrukken van Madurodam hoeven voor mij niet direct overspoeld te worden door nóg iets dat ook ontzettend leuk is.
Ik heb al een trein

basjuh1981

• Offline Offline
  • DB Tijdperk III
« Reactie #13 Gepost op: 04 June 2024, 16:12:10 »
In jouw geval zou je ook de binnenstad van Den Haag (Binnenhof, Mauritshuis, Gemeentelijk Museum) kunnen bekijken, maar aangezien je bier noemt denk ik dat daar de interesse niet zo ligt.
In de binnenstad is ook genoeg bier te krijgen. The Fiddler is wel een aardige tent om wat te gaan drinken.
Mvg,
Bas

K-rail, Peco Code 100, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1950 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Pauldg

• Offline Offline
« Reactie #14 Gepost op: 04 June 2024, 16:27:59 »
Als je de binnenstad in gaat en speciaal voor bier dan is er maar 1 adres: Cafe De Paas  :D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!