Dat kan, dan heb je dus ook een bezetmelding op moment dat je de gehele wisselstraat van de bezetmelder afhaalt. (dan dus niet de draad bij de bezetmelder los halen, maar bij de wisselstraat )Dan weet je dat het in de bedrading tussen melder en wisselstraat zit.Heb je dan geen melding, maar wel op moment dat 1 van die wissels er op aangesloten zit, dan is het dat wissel. Heb je dan ok geen melding dat zit het blijkbaar in een combinatie van meer wissels die gebruikt moeten worden, en moet je kijken wat daar mis is.Roelco
De wisselstraat, in volgorde van een gewone wissel (A), een engelsman(B) en weer een gewone wissel (C) zijn fysiek met elkaar verbonden, de hele straat dus onder dezelfde melder.
Hallo Peter,De wisselstraat, in volgorde van een gewone wissel (A), een engelsman(B) en weer een gewone wissel (C) zijn fysiek met elkaar verbonden, de hele straat dus onder dezelfde melder. In iTrain moet je dan wel per wissel de melder ingeven. De engelsman (B) en de laatste (C) geven voordurend bezet, de eerste (A) niet. En dat terwijl ze alledrie fysiek aan dezelfde melder zijn verbonden. Als je de melder in iTrain uit de eigenschappen van B en C verwijdert valt de bezetmelding uit B en C weg. De lok kachelt echter keurig over A, B en C naar het volgende blok.Overigens, in de IB basic staat melder als bezet, het is dus geen softwareprobleem en ook geen hardwareprobleem van de melder. Het ligt dus echt aan wissel B en/of C.
@Roelco, Bij iTrain moet je bij elk wissel aangeven of je gebruik maakt van een melder, in dit geval #169. Dus #169 staat bij alle drie de wissels in de eigenschappen. Alleen wissel B en C geven een bezet af en A niet. Wissel B en C worden niet geschakeld bij een rij-opdracht, want het is "bezet".
Ik snap dit ook niet. De wissels vormen elektrisch één geheel en ze zitten samen aan één melder. Hoe kan iTrain ze dan afzonderlijk zien?