Wij waren de eersten die het Z21 Protocol in een centrale hebben geïmplementeerd. Heeft en Had HELEMAAL NIETS met die App te maken. En ook niet met de prijs.Teminste onze centrales hebben tich meer bedieningsmogelijkheden dan die verrekte App. En allemaal kosten ze wel het een of ander. Alleen die van Roco was gratis.... Let wel, het zijn de EINDGEBRUIKERS die klagen, niet de andere fabrikanten !!
Waarom niet ?
Omdat dat veel tijd en of geld kost. Maar eh de engine driver throttle app is toch gratis?
Er moet voor YaMoRC een zakelijke reden zijn omdat te doen en die is er niet: ze gaan er niet meer hardware door verkopen.
En waarom gratis? 😳Omdat iedereen vindt dat aan de hobby van een ander geld verdienen uit den boze is.
Inderdaad.Een beetje als die oude FBTO reklame: "Wat ik niet gebruik betaal ik ook niet voor."Als je een onbetaalde App hebt, betalen impliciet alle kopers van jouw hardware mee aan de ontwikkel- en onderhoudskosten van de App.
We gaan onze energie stoppen in het bedienen via het webinterface... heb je geen Apps nodig
Wauw 3 pagina's over 20 euro..... is de duurste conversatie ooit.Ik blijf me verbazen dat we honderden euro's uitgeven aan mooie modellen, maar voor software of diensten niet willen betalen. Terwijl we wel verwachten support en ondersteuning te krijgen. Aan de andere kant moet er ook een schoorsteen roken..We willen allemaal graag dat de modelspoor proffesioneler word om ook in de toekomst mee te kunnen. Daar hoor commerciële proffesionaliteit ook bij. Anders worden we minder interessant als segment voor bedrijven om in te investeren.Maar los daarvan:De DR5000/YD7001 heeft je hooguit max 250 euro gekost.De Z21 kost 509 euro....Dat je dan voor gebruik van de DR/YD twee tientjes moet betalen valt nog steeds in het niet bij het prijsverschil met de Z21.Dat het ooit gratis was, en nu niet meer is te danken aan de toenemende populariteit van de YD. Als fabrikant is dit compleet begrijpelijk dat je de marktverlies van je eigen product wilt beperken.Roco is dan nog schappelijk dat ze er een klein bedrag voor vragen. Andere fabrikanten bouwen hem gewoon dicht en dan kan je de app niet meer gebruiken.Dus even andersom gedacht, Bedankt Roco dat je de app niet afschermt maar beschikbaar laat voor derden. Uiteraard is een bedrag dan verantwoord.Kortom, accepteren, en genieten van wat wel kan.