er zat onderling (subseries) ook veel kleine verschillen, en later ook verbouwingen/aanpassingen.....Zo heb ik de spoor 0.
Midden op de kopse wand (toilet zijde) zit, relatief laag een blok oid? Daar ben ik naar op zoek. Wat is daar het nut van?
Gelukkig ben ik ook nog aan het leren. Ik heb in de loop der jaren best het een en ander geleerd over aspotten bij de NS en haar voorgangers, maar ik weet zeker niet alles. Dus met een beetje geluk komen er straks reacties van andere mensen die dingen vertellen die ik nog niet wist.Op de detailfoto die je laat zien staat zo te zien een (bagage-) rijtuig met R1 aspotten, te herkennen aan de knop links op de deksel. Als het een W1 pot was geweest, dan had daar een beugel gezeten en had de pot er iets "dikker" uitgezien.De foto uit HUA achter jouw link toont een groentewagen van de HSM. Deze heeft Ag aspotten; lijken op R1 met knop links op het deksel, maar bedoeld voor goederenwagens. En daarvan had je dan ook nog varianten AgII en AgIII, maar het verschil tussen die drie Ag-potten weet ik ook niet.Voor de duidelijkheid hier een link naar een foto van een wagen met W1-potten: https://hetutrechtsarchief.nl/beeld/984BEABFB9F95441AE09E23F6580A571Grtz, Ton