Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stofvrij houden van mijn treinbaan door R1954
Vandaag om 18:26:48
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:25:35
The Summer of 69 door Pauldg
Vandaag om 18:16:07
Viesmann 5214 pendelautomaat door R1954
Vandaag om 18:13:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eelco Storm
Vandaag om 17:56:09
verlichting op mijn draaischijf zeten door Eric B
Vandaag om 17:55:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 17:54:41
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 17:38:35
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Eric B
Vandaag om 17:28:26
IiTrain akties op tijd aanmaken. door JohnH
Vandaag om 17:02:12
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:54:14
De winkel van weleer door Besselspoor
Vandaag om 15:44:18
Bietschtalbrücke h0 door AlbertG
Vandaag om 15:37:03
Van 2D afbeelding naar 3D model door Bert55
Vandaag om 15:17:25
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Bertje B
Vandaag om 15:12:08
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 14:49:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:35:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Rob Ellerman
Vandaag om 13:48:13
Een nieuw baantje op Micromodules door MacArthur
Vandaag om 13:47:42
Line-up foto's van modellen door Rob Ellerman
Vandaag om 13:46:43
18 & 19 oktober Najaarsstoomdagen MBS door Seinhuis
Vandaag om 13:26:17
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
Vandaag om 12:56:44
Kleinspoor NS450 kitje door Edsko Hekman
Vandaag om 12:37:57
Project X...... door Gert Arkema
Vandaag om 12:28:23
Baan in Los Angeles door Ronald Halma
Vandaag om 12:06:17
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:44:53
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 10:18:39
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 08:29:08
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 08:05:25
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 07:52:51
  

Auteur Topic: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM  (gelezen 7777 keer)

Golfer

  • Offline Offline
  • Berichten: 105
  • H0 en Spoor 1
Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Gepost op: 08 March 2024, 12:49:02 »
Hehe, lang verwacht maar hij is binnen. Ik heb geen baan staan dus ik kan er niet lekker mee rijden nu. Wel even een modulebak neergezet voor wat foto's en een filmpie. Aangezien die bak maanden op zijn kant stond is de stroomdoorvoer via de rails niet echt lekker en kan de rails toch niet schoonrijden. Dus het rijden in het fimpje loopt wat gebrekkig.














https://youtu.be/1CUmBBDFaZs
Vriendelijke groet,
Michiel


H0, Spoor 1, Koploper over loconet UH IB Basic 65060

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 906
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #1 Gepost op: 08 March 2024, 13:40:49 »
Aangezien die bak maanden op zijn kant stond is de stroomdoorvoer via de rails niet echt lekker en kan de rails toch niet schoonrijden. Dus het rijden in het fimpje loopt wat gebrekkig.


Ligt het aan mij, of rijdt hij helemaal niet en horen we alleen maar een omroepbericht in het filmpje?

Bor

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 1358
  • Klaar voor vertrek
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #2 Gepost op: 08 March 2024, 14:10:52 »
Hij rijdt wel, maar pas over vijf minuten :)
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6820
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #3 Gepost op: 16 March 2024, 13:43:23 »
De witte baan is een beetje hoog, mogelijk ook de donker blauwe daarboven en toont raar. Het verhoudt zich niet goed.

Een uitsnede van de foto van Michel samen met een uitsnede van een foto van een goede kennis Kees Hulstein.



Over het blauw kun je discussiëren, het model oogt te blauw maar de omstandigheden binnen / buiten verschillen natuurlijk.

Gr, Ben.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22593
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #4 Gepost op: 16 March 2024, 13:52:07 »
De witte en de donkerblauwe baan lijken even dik op het model?
Dat is wel jammer. De witte baan was opvallend net iets dunner.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Eddeped62

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #5 Gepost op: 16 March 2024, 13:52:31 »
De witte baan lijkt te hoog, die was minder hoog als de blauwe...
En is de onderkant nou metallic? dat was namelijk grijs.

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #6 Gepost op: 16 March 2024, 14:08:39 »
Kijkend naar de sluitseinen,  dan zit de grijze band te laag.

Ben

  • Online Online
  • Berichten: 6820
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #7 Gepost op: 16 March 2024, 14:35:50 »
Ja dat laatste is het, de lichtgrijze band zou omhoog moeten.  :)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5389
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #8 Gepost op: 16 March 2024, 18:19:40 »
Het bekende broddelwerk….. zucht.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM,modelspoor : H0,TT, N .
  • Offline Offline
  • Berichten: 644
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #9 Gepost op: 16 March 2024, 18:35:03 »
In de loop van de tijd is het zogenaamde "KLM-blauw" ook veranderd,
zo te zien hebben ze het nieuwe "KLM-blauw" gebruikt, terwijl ze het
oude "KLM-blauw" hadden moeten gebruiken.

Hopelijk houdt PBmodels hier wel rekening mee .
m.vr.gr.
Harry.

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #10 Gepost op: 16 March 2024, 20:50:29 »
In de loop van de tijd is het zogenaamde "KLM-blauw" ook veranderd, zo te zien hebben ze het nieuwe "KLM-blauw" gebruikt, terwijl ze het oude "KLM-blauw" hadden moeten gebruiken.

Dat is wel een groot deel van het verhaal als ik het zo begrijp. Daar kan je over afvragen: dat is aangegeven door een aantal bekenden in het modelspoorwereldje met ervaring op dat soort dingen. Dus waarom niet aanpassen.

Denk dat andere fabrikanten nu wel even goed gaan kijken  :)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #11 Gepost op: 16 March 2024, 21:03:19 »
Of hebben reeds goed gekeken..

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3871
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #12 Gepost op: 16 March 2024, 21:27:55 »





Akkrum, 6 augustus 1987. Zo had 'ie moeten zijn. En zo zal 'ie worden...bij een andere leverancier waar serieus wordt gekeken en gemeten.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #13 Gepost op: 16 March 2024, 22:04:06 »
De witte baan is een beetje hoog, mogelijk ook de donker blauwe daarboven en toont raar. Het verhoudt zich niet goed.

Een uitsnede van de foto van Michel samen met een uitsnede van een foto van een goede kennis Kees Hulstein.



Over het blauw kun je discussiëren, het model oogt te blauw maar de omstandigheden binnen / buiten verschillen natuurlijk.

Gr, Ben.

Ik heb het model vandaag weer in het echt gezien, en dan blijken de kleuren toch echt anders dan op deze foto. Ik zou aan dit plaatje dus geen conclusies verbinden wat betreft de kleuren. Misschien heeft een van de lezers betere foto's

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Märklin ICM-1 koploper 37424 KLM
« Reactie #14 Gepost op: 17 March 2024, 10:40:09 »




Akkrum, 6 augustus 1987. Zo had 'ie moeten zijn. En zo zal 'ie worden...bij een andere leverancier waar serieus wordt gekeken en gemeten.
ik mag toch hopen dat het niet deze uitvoering word