Echt niet?
Echt niet? Het is echt heel simpel. Je hebt geen DCC centrale nodig. Je hebt alleen iets van spanning nodig. Je kan elke random AC of DC voeding/trafo pakken (mits de spanningen binnen tolleranties vallen ) en dat aan je spoor hangen. Heb je nog een losse 12V adapter? Dan pak je die. Geen probleem voor de Hornby decoders.
En je kan digitale treinen tussen je analoge treinen laten rijden. Je zet je analoge treinen uit op de daartoe bestemde afschakelbare secties, draait de regelknop open en je kan met je digitale sound loks een rondje rijden met de app. En needless to say, dan kan je ook nog eens meelopen met de trein op je analoge baan. (of je dat nodig heb/wil, is een andere vraag. Maar het kan )
Je kunt dan met je smartphone/tablet/laptop/pc via je wifi netwerk de zaken instellen.
De I(nternet) in IoT is hierbij helemaal niet aan de orde.....
Het is mij niet duidelijk of je dit bij Analoog of Digitaal bedrijf wilt gaan toepassen?Hoe ga je in Analoog bedrijf zorgen dat de processor altijd spanning krijgt om je verlichting te gaan bedienen?Voor wat betreft Digitaal bedrijf zie ik niet zo in wat dit toe gaat voegen t.o.v. de huidige DCC decoders waar alle bedienings mogelijkheden al in zitten en tevens de mogelijkheid tot dubbeltractie.Het ESP32-C3 super mini bordje heeft alleen basis I/O (goed om een Ledje aan te sturen) maar als je de dubbeltractie wilt gaan besturen, de achterste loc moet gaan stoppen, zoals je beschrijft komt daar nog wat electronica bij zoals: transistors/mosfetsweerstandjescondensatortjesDat betekent nog een printje in een N-spoor Loc en daar is al nauwelijks plaats voor je ESP32-C3 super mini bordje.Ik zie eigenlijk alleen maar de lol van het uitzoeken van hetgeen je beschreven hebt en daar is natuurlijk niets mis mee!Wat wel leuk is dat je iemand aan de andere kant van de wereld de verlichting in je loc kan laten aanzetten, maar als je dit eenmaal gezien hebt is de lol er snel vanaf en blijft het leer effect over.Mvg,PeterEdit van "tractie" "dubbeltractie" gemaakt.
Het draadje lijkt praktisch vooral te gaan over draadloze verzending van instructies in plaats van via de rails.
Ik zie echt geen voordeel erin de data apart via wifi te verzenden
Ik zie er ook geen voordeel in.
... Je hebt geen DCC centrale nodig...
Bovendien gaat het om N-spoor en daar krijg je dit nooit allemaal in gezien de ruimte die je daar hebt.
Stel je wilt dol graag je nu nog analoge trein laten bewegen op je smartphone, dit is je enige en ultieme doel. Je hebt nog geen DCC centrale in huis, wat moet je kopen?