@Klaas Zondervan: hoe kan ik checken hoe lang de puls is die de 4018 afgeeft?
..je kunt ze ook op permanente spanning zetten zoals je b.v. bij lichtseinen doet. De MP5 schakelt zichzelf af als de eindstand is bereikt.
Ik heb een ac baan aangestuurd door Koploper icm een IB, de wissels schakelen via een Digikeijs 4018. ...De MP5 keurig aangesloten en werkte wonderbaarlijk vrijwel direct dus ik blij! Maar, er valt me iets op: de wissel schakelt dubbel. Nadere uitleg: Als ik op de IB een opdracht geef om naar links te schakelen, doet ie dat keurig, bij de volgende opdracht naar rechts duwt het motortje nog een positie naar links. Terwijl ie terug zou moeten schakelen. Ik vraag me af waar m dit in zit, misschien zit m dit in de presets van de 4018? Ik dacht dat op te lossen door de cv 47 aanpassen naar waarde 6 (aansturing wisselaandrijving) alleen resulteert dat in geen enkele reactie meer van de wissels aangestuurd vanuit die 4018.
Deze Preset 6 instelling is echter alleen bruikbaar wanneer er alleen MP1/MP5 motoren aangesloten worden. Zijn er ook "normale" wisselaandrijvingen met spoelen aangesloten (DR4018 instelling Preset 0, de instelling bij aflevering) dan kun je Preset 6 niet zonder meer instellen: door de permanente spanning kunnen wisselspoelen en/of uitgangen van de DR4018 doorbranden.Als ik het volgende lees:Als ik het bovenstaande lees dan bekruipt mij het onaangename gevoel dat er bij Dennis op dezelfde DR4018 zowel Märklin wissels met spoelen als MP5's zijn aangesloten, waarbij dan met Preset 6 wel de MP5 goed zal schakelen, maar de Märklin wissels (zonder eindafschakeling?) blijven dan na het omschakelen nog steeds onder spanning staan met het eerder genoemde risico tot doorbranden van wisselspoelen en/of DR4018-uitgangen. Ik hoop dat dit nog niet het geval is bij Dennis...Groeten,Bert