De 261 bij de NTM in 1944, met houtgasgenerator. De foto is gemaakt in Drachten, op de achtergrond is de rijtuigen-/ goederenloods zichtbaar.
Ik heb nog een instructieboekje liggen van de Imbert gasinstallatie (turf).VoorzijdeBladzijde 12 en 13Achterzijde, bladzijde 24 Als er belangstelling voor is dan kan ik het gehele boekje plaatsen.Het gehele boekje is te vinden op :http://img47.imageshack.us/img47/2798/imbert0124lm7.gifhttp://img47.imageshack.us/img47/6391/imbert0203nn7.gifhttp://img252.imageshack.us/img252/1488/imbert0405zy8.gifhttp://img252.imageshack.us/img252/4981/imbert0607hj1.gifhttp://img252.imageshack.us/img252/6310/imbert0809ls3.gifhttp://img252.imageshack.us/img252/6675/imbert1011fy2.gifhttp://img443.imageshack.us/img443/2659/imbert1213gl9.gifhttp://img252.imageshack.us/img252/3778/imbert1415pc3.gifhttp://img238.imageshack.us/img238/672/imbert1617gi3.gifhttp://img249.imageshack.us/img249/5901/imbert1819nh4.gifhttp://img238.imageshack.us/img238/3695/imbert2021ec3.gifhttp://img238.imageshack.us/img238/9210/imbert2223ez3.gifEn nog een plaatje van een sik met een houtgasgeneratorRotterdam Feijenoord 1944-05-27 NS lok 266 met gasgenerator
De automatische koppeling.zie: Handboek Spoorweg techniek, Rollend materieel 1943
Die handles zijn om de automatische koppelingen te bedienen.Mooie modellen, Peter!Maarten
Ik zou die buffer nog even plamuren en strak maken. Verder erg leuk!