Maar welke kan ik het best hiervoor gebruiken met een ddc centrale?
Wat heb ik volgens jou dan niet gelezen?knip
I got a response from Microchip. They actually confirm there is a problem in the MCP23017. At least they have seen the problem before.So, as a general advice, don't use GPA7 or GPB7 as inputs when using a MCP23017!
It happens to be dat ik wellicht als enige een print heb ontworpen met een MCP23017 met 16x stroomdetecties.
Niet alle pennen van de MCP230xx series zijn te gebruiken als input, althans daar zijn meldingen van!
lees dit draadje even...
Dit lijkt heel erg op "afkijken" bij anderen en je zelf de eer voor het uitvinden toebedelen.
KNIPComplete bullshit !! (of fake-news of hoax) whatever, als het waar zou zijn, zouden er inmiddels meer dan 5000 modelspoorders zijn die problemen met hun terugmelding zouden hebben.
Je moet je natuurlijk wel aan de specs van de chip houden ( I2C pull ups, I2C speed, initialisatie-volgorde ) etc. etc.
En....... lees dan ook deze link
Ik lees er, onder andere, op 1.7Mhz rotary encoders mee uit, als er iets tijd-kritisch is..... Grtzz,Karst
16-Bit Remote Bidirectional I/O Port (Pins GPA7, GPB7 are output only for MCP23017)