Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Time-of-flight module door Joz
Vandaag om 19:23:00
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Marco Staartjes
Vandaag om 19:14:58
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 18:59:18
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Petertje
Vandaag om 18:53:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:38:21
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door 1200blauw
Vandaag om 18:32:55
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 18:21:13
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:13:40
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Noordpool
Vandaag om 16:35:25
Antennes op Roco 1753 door kees5
Vandaag om 16:32:42
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door hmmglaser
Vandaag om 16:12:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 13:31:20
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 10:33:52
  

Auteur Topic: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan  (gelezen 3799 keer)

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7465
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #45 Gepost op: 09 February 2024, 17:57:40 »
 ;D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8445
  • Spoor N
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #46 Gepost op: 09 February 2024, 19:20:04 »
Volgens mij is er toch een rekenfoutje in het bericht van de NS geslopen.
1600 extra treinen per week, dat is bijna 230 extra treinen per dag en er van uitgaande, dat ze 21 uur per dag rijden kom ik uit op
10,8843537415  treinen extra per uur plus de treinen, die er vóór de verandering van de dienstregeling al reden.
Als je 24 uur neemt, dan zouden er 9,5 treinen per uur meer moeten gaan rijden buiten de treinen die nu al rijden. ????????
Nou, ik wens ze succes.
9.5 per uur meer, dat geldt voor het hele spoorwegnet neem ik aan? Ze bedoelen niet dat ze per individuele lijn 10 treinen extra erin prakken.
Kennelijk moet het toch worden uitgelegd. De dienstregeling is niet elke dag of elk uur hetzelfde, doordeweeks is anders dan het weekend en zelfs de vrijdag verschilt tegenwoordig van de andere dagen. Het heeft dan ook geen zin om te berekenen hoeveel treinen er gemiddeld meer rijden. Zo rijden er op ma - do op Haarlem - Alkmaar in de spitrichting twee spitstreinen extra en op vrijdag begint de kwartierdienst tussen Alkmaar en Amsterdam Centraal niet in de middag maar vanaf de ochtendspits.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2858
  • Twentelijn 1968-1980
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #47 Gepost op: 21 February 2024, 10:25:27 »
Als ik het zo lees komt de Twentelijn er bekaaid vanaf. De verbinding was in de jaren '70 één van de belangrijke hoofdaders van Nederland, maar nu is het gedegradeerd tot een aftakking van de lijn naar het noorden. Alle intercity's van Enschede naar het westen gaan straks naar Den Haag, waarmee de rechtstreekse verbinding met Amsterdam CS, Schiphol èn Rotterdam komt te vervallen. Dat betekent altijd overstappen in Amersfoort of Utrecht. Dat lijkt me dolle pret voor de reizigers, vooral met slecht weer.
Vreemd eigenlijk dat daar nog niemand over begonnen is hier...

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2510
Re: NS kondigt grootste verandering dienstregeling in jaren aan
« Reactie #48 Gepost op: 22 February 2024, 19:31:07 »
Dat is een tijdelijke maatregel omdat er nog niet genoeg ICNG is om helemaal naar het noorden en oosten door te rijden.
Daarom rijden die van Rotterdam via de HSL en Schiphol maar tot Lelystad en Amersfoort (Schothorst), en blijven de andere IC's via Utrecht naar Den Haag rijden.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein