Ik heb een vraag aan de Loconet experts. Even wat achtergrond over mijzelf: ik heb ervaring met het bouwen van DCC en RS-Bus decoders, en heb voor beide ook Arduino libraries ontwikkeld (https://github.com/aikopras).Nu ben ik wel benieuwd naar Loconet, maar heb mijn twijfels over het gemak en betrouwbaarheid van zelfbouw Loconet decoders. Ik weet dat er een (mrrwa) Arduino Library is,
Als je Loconet betrouwbaarder en efficiënter zou willen bouwen, zou je het CSMA/CD deel in hardware kunnen uitvoeren.
. En ik betaal nu €1,40 voor die dingen.
Zolang jij in je applicatie code niet te lange for-loops plempt, is zelfs de 328 snel genoeg om beide te doen.
Leuk dat je een chip met interne opamp hiervoor kan gebruiken. Maar dat doet volgens mij weinig aan de betrouwbaarheid. Dat ene opampje en die paar weerstandjes. Ik zie daar geen probleem in.
Wat wel een interessante chip zou zijn, zijn die dingen die op een pico raspberry zitten.
over de inhoud van LocoNet berichten weet ik meer (Ook over berichten buiten de personal edition.)
Op je GitHub site heb ik alleen ASM (en HEX) files gevonden; heb je zelf een Loconet library in assembler geschreven? Indien dat zo is, dan lijkt me dat een hele klus. Of heb je toch delen van de mrrwa bibliotheek gebruikt? Je schrijft dat alleen een low-priority interrupt nodig hebt voor de synchronisatie tussen hard- en software. Weet je ook toevallig hoeveel tijd deze interrupt nodig heeft?
Vast, maar draaien de bestaande Arduino libraries daar wel op? Als je veel libraries moet herschrijven, lijkt me dat een mega klus.
maar "schrik" iedere keer weer als ik de licentie voorwaarden lees (
With regards to some of your other questions, there are a wide array of LocoNet resources available including Hardware and Software. The only time we request something be licensed is when that item is for sale.