Minder mooi bouwen dan maar?
Het zit me dwars dat ik bezoekers in een rolstoel noodgedwongen, zonder dat ze iets van de baan hebben gezien, verder moet laten rijden.
Daar is een periscoop een uitgelezen ding voor. Simpele koker met 2 spiegels het hem al.
Hallo!Alweer een week geleden de Ontraxs zondag. Het is bijzonder eervol de award hier thuis te hebben lliggen. Iedereen bedankt, speciaal Martin, Marty en Pim voor de organisatie. In 2025 zal de baan te zien zijn in Rijswijk en Oostende én het spoorwegmuseum natuurlijk.Ergens las ik op het forum over het nadeel van kijkdoosbaantjes dat rijen kijkers ervoor het zicht op de baan ontnemen waardoor veel bezoekers verder lopen. Met dit fenomeen in gedachte besloot ik het kijkvenster 2 tot 3 keer zo breed te maken t.o.v. eerdere banen. Het gevolg was dat de rijen kijkers ook 3x zo breed waren maar even ondoordringbaar. Minder mooi bouwen dan maar?Nog een opmerking over kinderopstapjes.met leuning. De mijne wordt door volwassenen gebruikt om op te gaan hangen terwijl kinderen zich naar voor moeten wringen om erop te kunnen stappen. Gelukkig zijn veel kinderen mans genoeg om dat te doen. Wie dat niet kunnen zijn de rolstoelers. De enige oplossing om ook voor hen de modelbaan zichtbaar te maken is een lagere tafel. Dat houdt echter in dat het merendeel van de kijkers dan door de knieën moet of genoegen moet nemen met een helicopterview. Het zit me dwars dat ik bezoekers in een rolstoel noodgedwongen, zonder dat ze iets van de baan hebben gezien, verder moet laten rijden.GroetjesLoek